Още по темата

Мтел обяви днес смяната на името си, което се очакваше от няколко месеца - става А1.

А1 е името на групата, към която принадлежи телекомът - A1 Group, която оперира в 7 държави в Европа и е част от четвъртия по големина телеком в света America Movil.

ВИЖТЕ НОВОТО ЛОГО НА А1 И СНИМКИ ОТ СЪБИТИЕТО

Не се изненадвайте, ако на мястото за оператор на телефона ви вече се е появило А1. Ако все още виждате Мтел - очаквайте промяната скоро. Някои от офисите на компанията също са вече ребрандирани. Компанията планира до няколко седмици логото на Мтел навсякъде да бъде заменено от това на А1.

Мтел скоро ще смени името си

Изпълнителният директор на „А1 България”, както е новото име на компанията, Александър Димитров обяви нови иновативни услуги, някои от които ще се предлагат за първи път на нашия пазар.

Дигитален портфейл е нова услуга за разплащане. Клиентите вече ще могат през телефоните си да да осъществяват парични трансфери помежду си, както и плащания онлайн и на POS терминал.

А1 ще предоставя, за първи път у нас, кредитна карта със своя бранд, която ще е лесно достъпна за клиентите на абонаментен план, тъй като те вече имат кредитно досие като клиенти на телекома.

Компанията ще пусне скоро на пазара и собствена линия смартфони с бранда А1. Те ще бъдат с гаранция от 36 месеца вместо стандартната гаранция от 24 месеца.

Александър Димитров обясни, че новата линия смартфони е съобразена с търсенето на потребителите. Те ще могат да изберат примерно евтин смартфон, но с висок клас камера, или евтин телефон, но с дизайн от метал и стъкло като на високия клас смартфони.

Музикална стрийминг платформа, подобна на Spotify, е другото, което готви А1. Тя ще предлага богато съдържание от над 30 милиона песни – от класическа до модерна музика, с богато и разнообразно като стилове съдържание българска музика.

За клиентите на оператора няма да има промени - договорите им остават и ще са валидни до изтичането на срока им. Няма да промени и по отношение на телефонните номера и SIM картите в мрежата на телекома.

Източник: Георги Димитров / Vesti.bg

За сметка на това А1 си поставя няколко важни цели. Компанията дава три обещания и гаранции на потребителите, с които да подобри обслужването и да бъде по прозрачна с клиентите си. А1 ще се стреми да осигури 99.9% непрекъсваемост на своята мрежа над населените райони на страната. Компанията въвежда и ново мобилно приложение, чрез което клиентите ще имат възможност да дават обратна връзка за качеството на мрежата навсякъде. Потребителите ще получават по 500МВ мобилен трафик бонус за даването на тази обратна връзка без значение дали тя е положителна или отрицателна.

Второто обещание на А1 е достъпност на технологиите и услугите, които предлага. Това включва нови планове, услуги и приложения. Компанията въвежда срок от 3 работни дни за инсталация на услуги и до 6 часа възстановяване на работата при техническа повреда. Ако сроковете не бъдат спазени, клиентите ще бъдат компенсирани допълнително.

Третото обещание на телекома е още по-добро обслужване. Свързването с оператор вече трябва да става в рамките на 60 секунди. При по-голямо забавяне, отново ще има компенсации. Компанията ще промени и фактурите, за да са по-ясни и разбираеми. Тя ще изпраща на клиентите съобщения, когато абонаментът им изтича, свършва срокът на отстъпките и др. Въвежда се и 30-дневен безплатен пробен срок на всички нови услуги на телекома.

А1 иска да привлече повече внимание и към своето мобилно приложение "Моят А1". Чрез него потребителите могат да следят всички подробности по потреблението и сметките си, да се абонират за услуги, дори да купуват телефони. Всеки абонат на мобилна услуга от А1, който свали или пусне приложението, ще получи подарък 10 000МВ мобилен интернет за един месец.

Телекомът обяви, че за един ден потребителите изговарят 57,3 млн. минути. Само през 4.5G мрежата минават по над 150ТВ трафик дневно. Оптичната мрежа на компанията е над 16 000 км. А1 обаче вече гледа към по-широка гама от услуги.

Компанията работи и по пускането на 5G мрежа. Според Александър Димитров това може да стане най-рано през 2020 г. За целта първо трябва да се завърши стандартизирането на технологията, да има достатъчно мобилни устройства, които да могат да я използват и Комисията по регулиране на съобщенията да освободи необходимите честоти, които се използват от 5G.