На 13-и октомври в София кметът на столицата, г-жа Йорданка Фандъкова, откри третата регионална конференция на Международната ПР асоциация (IPRA) и даде началото на интригуваща двудневна програма.

По време на първия ден от събитието “SOPR: SOMARKETING: SOFIA” някои от най-добрите комуникационни специалисти в световен мащаб представиха практиките, които отличават добрата комуникация в дигиталната ера.

Каспиан Смит, вицепрезидент, комуникации в IBM Европа, беше първият лектор по време на конференцията. Той сподели мнението си относно ролята на изкуствения интелект и необходимите съставки за постигане на добри комуникационни стратегии днес: „Четирите принципа на когнитивната ера са цел, доверие, прозрачност и умения“. Вдъхновяващата програма беше последвана от лекцията на Дейвид Амерланд, автор и бизнес журналист, който направи интересна съпоставка между снайперистите и маркетинг специалистите. „Бъдете ефективни!

Търсете данни, бъдете в социалните мрежи и използвайте ума си като снайперист“, коментира Амерланд пред публиката. Събитието продължи с още интересни теми, сред които бяха „Влиянието на ПР днес“, „Стойността и ролята на инфлуенсърите“, “Inbound PR”, „Измеримост на ПР за постигане на бизнес резултати“ и много други.

Министърът за българското председателство на Съвета на ЕС 2018 г., г-жа Лиляна Павлова, закри първия ден на дискусионните панели, които представиха най-добрите практики от света на комуникациите.

В рамките на конференцията за първи път в България се състоя и церемонията по връчване на престижните отличия на IPRA. Повече от 60 бяха наградите, отредени както на агенции, така и на комуникационни отдели от целия свят. Разнообразните категории включваха „Комуникационно проучване“, „Корпоративна социална отговорност“, „Кампании на НПО“, „Ивент мениджмънт“, „Дигитални връзки с медиите“, „Социални мрежи за ПР“, „Международна ПР кампания“, „Лансиране на нов продукт“, „Технологии“ и много други.

Като част от конференцията, на 14-и октомври в „Дом на Европа“ се проведоха и три практически работилници, организирани с подкрепата на представителството на Европейската комисия в България. По време на първия уъркшоп бяха представени три от най-добрите комуникационни кампании в света, носители на отличията IPRA. В следващия панел фокус беше поставен върху това какви умения ще бъдат необходими на комуникационните специалисти в бъдеще. Вторият ден от конференцията завърши с уъркшоп, който показа как да развием репутацията на града си, за да привлечем посетители и да подхраним локалния бизнес.

Медиен партньор на конференцията е "Нетинфо".