Още по темата

В продължение на няколко години потребителите постоянно мечтаеха за най-новите и скъпи модели смартфони. Те бяха символ както на финансов статут (друга тема е колко е реалистичен), както и на прогреса на технологиите. От известно време обаче интересът се пренасочва към далеч по-евтините модели смартфони, съобщава онлайн изданието Engadget.

Apple спечели дело за 538 млн. долара срещу Samsung

Apple и Samsung в спор какво направи iPhone революционен

Данни на анализаторската компания Gartner показват, че през първото тримесечие на тази година световният пазар на смартфони се е увеличил с 1,3% на годишна база. Не изглежда много, но е на фона свиването на пазара през есента на миналата година.

Android P ще е най-мащабният ъпдейт от години

Microsoft сближава Windows 10 с Android и iOS

И докато преди именно скъпите модели от висок клас движеха пазара нагоре, сега е обратното. Данните на Gartner сочат, че именно моделите от нисък клас с цени под 150 долара движат пазара в положителна поосока.

Най-големият победител е Xiaomi. През първото тримесечие на 2017 г. компанията е продала 12 млн. смартфона за 3,4% пазарен дял. През първата четвърт на тази година обаче в сила вече е новата продуктова линия на компанията и по-ниски цени, които изстрелват продажбите до 28,5 млн. бройки и дял 7,4%.

Лидер по общ брой продадени смартфони отново е Samsung. Компанията е продала 78,5 млн. телефона, което е пазарен дял от 20,5% или с 0,3% по-малко спрямо година по-рано.

Huawei атакува висшата лига при смартфоните с новия P20

Nokia възражда и класиката 8110

На второ място е Apple с 54 млн. продадени телефона. Компанията има дял от 14,1% от пазара, което е с 0,4% повече спрямо първата четвърт на миналата година.

Возняк: iPhone 8 е същият като iPhone 7 и като iPhone 6

LG G7 залага на изкуствения интелект и класическите опции

Третата позиция е за Huawei с 40,4 млн. продажби и 10,5% дял. Компанията увеличава дяла си спрямо 9% преди година.

Занапред за производителите на телефони ще е все по-трудно да задържат ръста на пазара. От една страна той вече е доста добре наситен. Освен това самите устройства, включително тези от по-нисък клас, са достатъчно мощни и функционални за средностатистическия потребител. Той задържа устройството си по-дълго време, което също води до забавяне на продажбите.

Защо iPhone X все още изостава от конкуренцията

Старите технологии, които все още масово се използват

Един начин да се "мотивира" пазарът е с нови модели с невиждани досега способности. Но тъй като за сега такива не се задават на хоризонта, основната битка за пазар вече ще е между самите производители, което допълнително ще тласне цените надолу.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.