Още по темата

Учени от Университета на Манчестър са започнали тестове на нова система, която ще търси "изчезнали" метеорити в Антарктида, съобщава БиБиСи. Смята се, че под ледовете на континента има много "забравени" метеорити, които са много богати на желязо.

Кои страни са най-заплашени от астероиди

Междузвездният астероид няма извънземни обитатели

В момента на Антарктида се намират средно по 10 пъти по-малко богати на желязо метеорити спрямо другите региони на планетата. Според учените над Антарктида падат същото количество метеорити като навсякъде другаде по Земята. Тяхното откриване обаче е много по-трудно заради леда.

Микроби пътуват между планетите с космически прах

Животът на Земята може да се е зародил заради сблъсък с небесно тяло като Меркурий

Затова учените разработват нова технология, която може по-лесно да засича подобни "изчезнали" метеорити. Тя е базирана на миньорски техники, но приспособена към спецификите на леда. Системата вече е тествана с изкуствени метеорити поставени в глетчер и се е справила добре. Остават последни детайли, които учените смятат, че ще могат да изгладят едва, когато технологията започне да се използва в реални условия.

Астероид изненада учените, преминавайки близо до Земята

Повечето метеорити са съвсем малки, приблизително колкото палец, което прави откриването им доста трудно. Конкретно в Антарктида движението на ледовете постепенно ги изтласква нагоре към повърхността и океана, но това се случва предимно със скалистите метеорити. Според учените, богатите на желязо метеорити събират повече слънчева топлина, което нагрява леда достатъчно, за да потънат отново по-дълбоко.

Инцидентът, разследван от военни и от учени

По-късно тази година учените ще направят проучване на място, за да изберат най-подходящите региони в Антарктида за първото пускане на новата система. Целта е през 2019 г. или най-късно през 2020 г. да започне и реалното търсене на метеорити. Всички открития ще бъдат изпратени в университета, за да бъдат изучени и съхранени.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram