Още по темата

Разпространението на фалшиви новини и коментари във Facebook е доста популярна практика. Самата компания е провела експеримент, който да провери доколко те влияят на мнението на хората. Експериментът обаче е посрещат с недоволство от потребителите, съобщава БиБиСи.

Facebook ще защитава голите снимки на потребителите

Кои ИТ компании пазят потребителите си най-добре

Експериментът е показвал на първо място в коментарите под новини само коментари, в които се съдържа обвинение за фалшиви новини, фалшива информация и др. Той е засегнал голяма част от публикациите, включително и на големи медии като БиБиСи, Economist, New York Times и др.

Тестът е включвал голямо разнообразие от публикации и теми. Както такива, които действително може да са фалшиви, така и съвсем реални новини. Целта на Facebook е била да провери дали приоритизирането на коментари, които по някакъв начин индикират недоверие към дадена публикация, ще повлияе на мнението на хората за нея.

Инвеститор обвини Facebook и Google в "хакване на мозъци"

Три проблема застрашават бъдещето на Интернет

Компанията коментира, че тестът е бил малък и вече е приключил. Тя не казва какви са резултатите, но споделя, че е част от опитите ѝ да намери начини да помогне на онлайн обществото да взима информирани решения за новините и историите, които чете и споделя.

Стряскащи анимации стигат до децата чрез YouTube

Потребителите остана недоволни от теста. И преди социалната мрежа е правила подобни промени в коментарите или подбора на новини в профилите на потребителите, за да види реакциите им. Повечето хора обаче предпочитат да получават новините и публикациите без подобен подбор и са против такава намеса.

Идва ли краят на единния отворен интернет

10 сбъднали се прогнози на Бил Гейтс от 1999 г.

"Facebook е под огромно напрежение да реши проблема с фалшивите новини, но да се повдига съмнение за абсолютно всяка публикация е прекалено. Вместо да бори дезинформацията в интернет, това натрупва проблема като смесва границите между реалното и фалшивото. Моят поток новини във Facebook се е превърнал в някакъв ужасен оруелски експеримент", коментира ПР консултантът Джен Робъртс.

Компанията не смята, че положението е чак толкова тежко. Тя казва, че подобни тестове се правят и преди и винаги са с малък брой участници. Проблемът е, че не всички участници изглежда разбират, че всъщност са част от подобен експеримент.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК