Още по темата

Facebook обяви нови мерки за промяна на политиката си за личните данни на потребителите. Компанията спира да използва потребителски данни, които са генерирани от други източници, за да персонализира подбора на рекламите си, съобщава онлайн изданието Re/Code.

САЩ започнаха разследване на Facebook заради данните

Facebook с най-ниско доверие сред ИТ гигантите

В момента Facebook използва не само данните за потребителите, с които разполага от профилите им, но и допълнителна информация, която е генерирана от онлайн маркетинг фирми, които специализират в подбора на данни в мрежата. Социалната мрежа решава да спре да използва такива услуги в опит да върне доверието на потребителите след скандала с Cambridge Analytica.

Най-голямото изпитание за Марк Зукърбърг и Facebook

Как да защитим данните си във Facebook

Това означава, че рекламодателите вече няма да могат да използват информация, която е събрана от външни източници, включително навици, офлайн покупки и др. в опитите си да подбира реклами за потребителите на Facebook. Социалната мрежа за сега ще продължи да използва трети лица за измерване на рекламите и тяхната ефективност. Източник на re/Code твърди, че в момента се преоценява и тази дейност.

Facebook събирал и данни за телефонни разговори и SMS-и

Идеята на новите мерки е да се намали зависимостта на Facebook от външни фактори, които може да причинят скандали като този с Cambridge Analytica. Компанията коментира, че е наясно, че комбинирането на данни от няколко източника е широка практика в онлайн рекламата, но заявява, че иска да подобри поверителността на потребителите си. Новите правила ще влизат в сила постепенно в рамките на следващите 6 месеца.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.