Още по темата

Скандалът между Facebook и Cambridge Analytica продължава с нова сила. Социалната мрежа обяви, че след като е направила проверка на случая, не първоначално смятаните 50 млн. души са били засегнати, а до 87 млн. предимно от САЩ. Cambridge Analytica обаче бързо отхвърли това твърдение и заяви, че е използвала информацията на 30 млн. души, при  това с нужното разрешение, съобщава блогът TechCrunch.

Топ акционер на Facebook поиска Зукърбърг да напусне

Facebook пази клипове, които смятаме за изтрити

Facebook обяви, че спира функцията, която позволява да се търсят профили на потребители по телефонен номер или имейл адрес. Причината е, че чрез нея много лесно могат да се открият и копират данни от профилите на хората. Освен това компанията въвежда и по-строги правила за достъп до данните от трети лица, като вече ще прави предварителна проверка. Няма да се допускат приложения, които искат достъп до лична информация като политически възгледи, религия, образование, работодатели и т.н. Ограничава се и достъпът дори до слушаната музика и гледаните клипове.

Шеф на Facebook: Ръст на всяка цена, даже и тероризъм

Facebook с най-ниско доверие сред ИТ гигантите

Основната част от публикацията на Facebook обаче е доминирана от значителното увеличаване на броя засегнати потребители. Според Facebook става дума за 87 млн. души, включително потребители от Азия, Великобритания и Мексико.

Cambridge Analytica твърди, че е използвала с лиценз данните на не повече от 30 млн. души. Освен това допълва, че тези данни не са били използвани за кампанията по време на президентските избори в САЩ през 2016 г., когато компанията е била наета от щаба на Доналд Тръмп. Фирмата казва още, че веднага е изтрила информацията след получаването на това искане от Facebook.

Facebook спира да ползва чужди данни за рекламите си

Скандалът преминава във фаза на взаимни обвинения. Двете компании прехвърлят отговорността една на друга и смятат, че са неправилно обвинени. Facebook използва случая и за да внесе множество промени в платформата си, които иначе биха били непопулярни и щяха да доведат до критики и недоволство от инвеститори и рекламодатели.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.