Още по темата

Компютърните игри са полезни не само за забавление. Всъщност, компаниите, които разработват автономни автомобили, ги използват за тестове, съобщава агенция Bloomberg.

Конкретно става дума за играта Grand Theft Auto V (GTA V). Тя е една от най-популярните в историята с над милиард долара приходи. Играта има т.нар. отворен свят, в който позволява на играча да прави почти всичко. Тя се откроява и с доста добре развита система за градски трафик, като има трамваи, влакове, метро, автобуси и най-различни превозни средства по улиците на града. Освен това поведението на виртуалните шофьори е доста разнообразно и се старае да спазва основните пътни правила.

Напълно автономният автомобил на BMW ще е готов през 2021 г.

Това е визията на Toyota за градска мобилност през 2030 г.

Играта има и друго предимство. Чрез малко модификации тя позволява повтарянето на една и съща ситуация множество пъти. И всичко това може да се извършва виртуално и без нужда от специални средства, терен, допълнителна подготовка. Така могат да се тестват много повече и разнообразни казуси за много по-малко време. В GTA V има 262 различни превозни срества и над 1000 непредвидими като поведение различни пешеходци и дори животни. Има и готова симулация на 14 различни метеорологични обстановки, които осезаемо влияят върху поведението на превозните средства на пътя, както и разнообразна инфраструктура и различни по вид и размер кръстовища.

Google и Uber в остър съдебен спор заради автономните коли

Google няма да махне воланите от автомобилите си

Виртуалният град не може да замени тестовете в реалния свят. Той обаче дава практична възможност за трупане на базова информация, коментира Алейн Корнхаузер от Университета в Принстън, който също има екип за разработка на автономни превозни средства.

Apple си постави 1 година срок за автономния си автомобил

Компании като Waymo на Google например имат свои виртуални симулации. В тях също се тестват най-различни сценарии, като събраната от тях информация след това се взима и прилага в реална обстановка. След това новооткритите проблеми се взимат и тестват отново във виртуалния свят. Целта е да се проучат възможно най-много сценарии и възможности за развитие на една и съща ситуация дори и тя да е почти непредвидима. Всичко това трябва да даде максимално много информация на автономните коли, за да могат те да се справят в ежедневния трафик, където действията на шофьорите са наистина непредвидими.