Още по темата

Наскоро писахме, че в Норвегия недостигът на зарядни станции създава сериозни проблеми. Сега става ясно, че властите в страната са измислили начин да увеличат бюджетните постъпления за сметка на клиентите на скъпи електромобили. В проекто бюджета за следващата година се предвижда въвеждането на диференциран данък за електромобилите в зависимост от теглото им.

Ако това предложение бъде прието, то най-силно ще пострадат собствениците на Tesla Model S и кросоувъра Model X. Поправките вече си извоюваха нарицателното „данък Tesla”. Според него собственик на базовата версия Tesla Model S 75D ще трябва да плаща 7000 крони годишно (1400 лв.), а собственикът на топ версията – цели 70 000 крони (14 000 лв.). Такава сума ще трябва да се плати и за кросоувъра Model X, тъй като теглото му превишава 2500 кг. От този данък няма да бъде засегнат Model 3, тъй като тежи доста под 2500 кг. Но това не е толкова важно към момента, тъй като въобще не е ясно, кога Model 3 въобще ще стигне до Норвегия, която е най-големият пазар на Tesla в Европа.

Възможното изменение на законодателство вече предизвика големи протести от страна на „зелените” и други обществени организации. Те предупреждават правителството, че въвеждането на „данък Tesla” ще застраши не само лидерството на Норвегия на пазара на електромобили, но и ще доведе до по-голямо замърсяване на околната среда.

През първите осем месеца на годината делът на електромобилите от общия обем на продажбите на нови автомобили в Норвегия е 20,7%, а други около 40% са хибридни. Лидер по продажби са Volkswagen e-Golf и BMW i3, но и моделите на Tesla се радват на добри показатели: Model X се намира на осмо място сред най-продаваните електромобили.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Париж забранява бензиновите и дизеловите коли през 2030 г.

Daimler ще има 5 завода за батерии до 2019 г.

ФОТОСЕСИЯ: Красавицата и звярът: Ина Вучкова и BMW M760Li