Още по темата

Както се и очакваше, Lamborghini Urus е потресаващо творение на италианския дизайн. За пръв път появата му бе загатната през далечната вече 2012 г. По-интересното е, че серийният модел наподобява доста на концепцията от преди 5 години. Нещо повече, готовият вариант дори е по-агресивен като визия от концепта. Едва ли сега ще има критици към Lamborghini, че пускат SUV, защото моето предположение е, че италианците няма да смогват години наред да изпълняват поръчките.

А причината за това ще е, че Urus на практика е супер автомобил, но маскиран в SUV форми. Задвижването му е поверено на 4,0-литров битурбо V8, който генерира чудовищните 650 к.с. и 850 Нм въртящ момент. Ако за този автомобил е важен разходът (за политиците в Европарламента е важен), то ще трябва да го споменем: 12,8 л/100 км, което прави Urus най-икономичният модел на марката.

Двигателят работи в комплект с 8-степенна ZF трансмисия, която разчита на преобразувател на въртящия момент, нещо, което Lambo използва за пръв път. Естествено мощността отива към четирите колела, като задните също са завиващи (взето от Aventador S). С тези параметри Lambo Urus успява да ускори до 100 км/ч за страхотните 3,6 секунди със система за ланч контрол, достигайки максимални 300 км/ч.

Това ускорение го определихме за „страхотно”, защото моделът използва платформата MLB, а на нея разчитат също Bentley Bentayga, Porsche Cayenne и Audi Q7. Това от своя страна означава тегло от 2154 кг. За да може да спре тези 2,2 тона, Urus разчита на „най-големите спирачки в света” с размер на предния карбонов диск от 440 мм. Стандартните джанти са 21-инчови, но се предлагат 22- и 23-инчови такива, които вървят със специални гуми Pirelli P Zero Corsa.

Интериорът е не по-малко поразителен от екстериора. Воланът и червеният старт бутон са пренесени от другите модели на марката, докато скоростният лост е разположен точно пред стартер бутона, а регулаторът за избор на режимите е точно до него. А те са цели шест: Strada, Sport, Corsa, Sabbia (Sand), Terra (Off-Road) и Neve (Snow).

Urus ще се произвежда в завода на Lamborghini в Сант’Агата, Болонезе, като първите модели ще се готови в началото на 2018 г. Lamborghini очаква да продава по около 3500 бройки годишно, стартовата цена на всяка една от които ще е $200 000. През 2019 г. ще се появи и плъг-ин версия на Urus.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Renault стартира програма за сертифицирани употребявани автомобили

Над 90% от автомобилите Tesla слизат с дефект от поточната линия

Баварският извънземен кораб i8 свали покрива