Тестваме най-продавания модел на Renault
Източник: Renault
0

Д ълго време Карлос Гон пренебрегваше философията joie de vivre (радост от живота) за сметка на фокусираното нарастване на продажбите. В крайна сметка дребният счетоводител успя да изведе Алианса до върха на автомобилния Олимп, но успоредно с това привлече в редиците на Renault Лорънс ван ден Акер. Последният върна радостта от живота отново на дневен ред в дизайна на марката, а доскорошният гуру на Renault-Nissan беше „сготвен” и търпи сериозни проблеми с японското законодателство.

Не знам какво ще е влиянието на този факт върху бъдещето на марката, но за него по-важни са продуктите. Именно Clio V е сред тези продукти, които винаги са водили пазарната атака на френската марка.

Няма да скрия, че останах разочарован, когато видях Clio V за пръв път на изложението в Женева тази пролет. Бях свикнал Акер да предлага поразителни дизайнерски решения, а при новото Clio просто са полирани някои линии, вкарани са характерните за марката решения, които модернизират визията, но не придават онова характерно новаторство, което бях свикнал да очаквам от главния дизайнер на Renault.

Зад волана на Renault Clio

Наистина очаквах повече от дизайна, но домакините на тест драйва в Португалия наблегнаха на това, че няма непроменен панел по външността на модела. Много по-убедителни за мен обаче си остават фактите, които оправдават еволюционното, а не революционно развитие на визията. А те са: 15 млн. продажби до момента, любим автомобил на французите, лидер в сегмент „В” в Европа от 2013 г. насам, нарастващи продажби от 2012 до 2018 г.

Източник: Renault

Смятам, че тази тенденция спокойно може да се запази, тъй като новото Clio превъзхожда с много предшественика си. Най-голямата разлика прави интериорът. Тук хората на Ван ден Акер са пипали много мащабно и смело. Конфигурацията на цялото купе е ново.

Източник: Renault

Започвам от най-видимото, а това е 9,3-инчовият вертикален мултимедиен дисплей (има и 7-инчова хоризонтална версия), който е най-големият досега в модел на Renault. Вертикалният и леко извит екран, вдъхновен от този на Espace, визуално увеличава арматурното табло, придава на купето по-съвременен вид и подобрява видимостта на екрана.

Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

Следва изцяло дигиталното приборно табло (с размер от 7 до 10 инча на TFT екрана), като двата 9,3- и 10-инчови екрана са най-големите в класа на Clio. Изцяло нови са арматурното табло, воланът и централната конзола, разположена по-високо за подобрена ергономичност. Работата с късия скоростен лост е изключително приятна, в което се убедих, когато карах версията със 100 к.с. на 1,0-литровия, 3-цилиндров двигател. Той е много еластичен и показа под 6 л/100 км разход, макар че с колегата му раздавахме доста газ по завоите около португалския град Сетубал.

Източник: Renault

За динамично шофиране от полза са и новите седалки, които осигуряват по-добра опора, благодарение на по-дългата основа на седалката и по-обгръщащата форма. Но може би това, което най-много ме впечатли, са материалите. Абсолютно всички видими части и тези, с които някоя част от тялото ти би могла да влезе в контакт, са меки и приятни на пипане. Възможностите за персонализация също са изключително важни за сегмента, както и обемът на багажника от 391 л, най-добър показател за класа.

Източник: Renault

Този параметър е възможен благодарение на новата платформа CMF-B, на която Clio прави дебют в гамата на Renault. Тя съдържа 85% нови части в сравнение с платформата на предходното поколение на модела. Любопитно е, че Clio V е с 14 мм по-къс и с 30 мм по-нисък спрямо предшественика си, което е подобрило аеродинамиката и общия изглед на модела в профил. Автомобилът е и с до 50 кг по-лек. Изключително впечатляващ е и фактът, че шумът в купето е с около 1,5 до 2 dB по-нисък при скорост от 0 до 130 км/ч.

Източник: Renault

Задвижването на модела е поверено на бензинови SCe мотори с 65 и 75 к.с., както и на споменатия вече от мен 1,0 TCe с турбо и 100 к.с. Дизелите са два: Blue dCi 85 и 115 к.с., но за мен акцентът си остава разработеният съвместно с Daimler двигател TCe 130. Той е познат от Captur, Megane и Kadjar, но тук е още по-ефективен и пъргав, тъй като теглото на тази версия е малко над 1200 кг. Моторът е с обем 1,3 литра, мощност 130 к.с. и 240 Нм, като работи съвместно със 7-степенната EDC трансмисия. Разходът му бе с около литър над версията със 100 к.с. и 5-степенна ръчна кутия, но и реакциите и динамиката са в полза на TCe 130.

Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

Няма да пропусна и технологията E-TECH, която обединява новото поколение 1,6-литров бензинов двигател, придружен от два електрически мотора, иновативна скоростна кутия с множество режими и батерия с капацитет 1,2 kWh. Това е хибридната версия на Clio, но повече за нея няма да говоря, ще си оставя повод да тествам и хибридното Clio, когато дойде у нас.

Източник: Renault

Задължително трябва да маркирам още няколко детайла. Започвам с нивото на оборудване R.S. Line, което постепенно ще замести настоящото GT-Line. Моделът се предлага в 11 цвята, като нови са Vison Brown, Valencia Orange и Celadon Blue (на снимките). Multi-Sense също се предлага за пръв път в Clio, чрез който може да се изберат режими на задвижване Eco, Sport и My Sense, да се конфигурира интериорното осветление (има 8 цвята на амбиентното осветление) и конфигурацията на цифровия екран. Съвместимостта с Android Auto и Apple CarPlay е налице, както и аудио системата Bose.

Източник: Renault

Под името Easy Drive се обединяват всички системи за безопасност и подпомагане на водача. Не възнамерявам да навлизам в детайли, тъй като пресрелийзът е много „напоителен” по темата. Но трябва да маркирам факта, Clio предлага автономно управление от ниво 2, територия, запазена само за по-горните сегменти.

Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)

Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)

За това спомага 360-градусова камера и активна система за аварийно спиране със засичане на велосипедисти и пешеходци, като и двете са нововъведения в гамата на Renault. Акцентът е Система за поддържане на лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при натоварено движение, уникална за сегмент „В”. Тя е представлява първа стъпка към автономните автомобили. И следваща в развитието на Clio.

Технически характеристики:

Renault Clio TСe 130

Размери

Дължина, мм: 4050

Широчина, мм: 1798

Височина, мм: 1440

Междуосие, мм: 2583

Маса, кг: 1248

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1333

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 130 при 5000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 240 при 1600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,0

Среден разход, л/100 км: 4,3

Вредни емисии СО2, г/км: 1119

Базова цена, лв. с ДДС: n/a

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Майка към дъщеря: - Дъще, мъжът трябва да се избира умно! Виж баща си - разбира от електричество, от водопровод, от мебели, може да поправи…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>&quot;По-добре да умреш там, отколкото тук от глад&quot;&nbsp;</p>

От Непал до Украйна: Историята на непалския наемник

Свят Преди 12 минути

Сравнително бедна в сравнение със своите съседи като Русия, Китай и Индия, много непалци са привлечени от високите заплати, които могат да получат, мигрирайки нелегално в тези страни

Чобанов преди срещата с Радев: Готов съм да проведа важен разговор в тази ситуация

Чобанов преди срещата с Радев: Готов съм да проведа важен разговор в тази ситуация

България Преди 13 минути

Всеки президент е достатъчно отговорен и е намерил изхода от тази ситуация, коментира подуправителят на БНБ

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

Ще може ли да се състави служебен кабинет според новите правила, записани в Конституцията?

България Преди 1 час

Втори ден продължават срещите при президента с потенциалните кандидати за поста служебен министър-председател

Мостът бе частично срутен

"Цяло чудо, че е оцелял": Какво разкри съпругата на работник на моста в Балтимор, който се срути

Свят Преди 1 час

Зет ѝ е сред загиналите, а племенникът ѝ все още се издирва-вероятно мъртъв

ПП-ДБ предлага създаването на временна комисия за пътната карта на „Турски поток”

ПП-ДБ предлага създаването на временна комисия за пътната карта на „Турски поток”

България Преди 1 час

От ГЕРБ-СДС поясниха, че темата не е коментирана по време на преговорите

Мария Габриел: От полза на държавата е да няма безвремие

Мария Габриел: От полза на държавата е да няма безвремие

България Преди 1 час

Това коментира вицепремиерът и министър на външните работи в оставка относно процедурите за назначаване на служебен кабинет

Обявиха кога Кейт Мидълтън може да се върне към кралските си задължения

Обявиха кога Кейт Мидълтън може да се върне към кралските си задължения

Свят Преди 1 час

Засега фокусът на принцеса Кейт е върху пълното ѝ възстановяване, като семейството ѝ е там, за да я подкрепя

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

България Преди 1 час

Евроатлантическите ценности се превърнаха в основен стълб в международните геополитически отношения, подчертава той

<p>&quot;Понякога простотата е гениална&quot;: Григор Димитров с победа в Маями&nbsp;</p>

Григор Димитров се класира за полуфинала на турнира в Маями

Свят Преди 2 часа

Димитров е устремен към втората си титла от турнир от сериите "Мастърс 1000" след тази в Синсинати през 2017 година

45 души загинаха, след като автобус падна от мост в Южна Африка

45 души загинаха, след като автобус падна от мост в Южна Африка

Свят Преди 2 часа

Единственият оцелял е осемгодишно дете

Радев с коментар за разговорите за служебен премиер

Радев с коментар за разговорите за служебен премиер

България Преди 2 часа

Винаги, когато един избор е лимитиран, не може да доведе до най-добрия възможен резултат, заяви президентът

Йорданов: Настоящата Конституция е факт заради недомислица и страх в ПП-ДБ

Йорданов: Настоящата Конституция е факт заради недомислица и страх в ПП-ДБ

България Преди 2 часа

Тя трябва да е написана така, че никой да няма възможност да вкара страната в криза, коментира той

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Свят Преди 2 часа

Властите съобщават, че няма жертви, правят се измервания за определяне на степента на замърсяване на въздуха

6 знаменитости, които наскоро разбраха, че са болни от рак

6 знаменитости, които наскоро разбраха, че са болни от рак

Свят Преди 2 часа

Вижте по-отблизо живота на тези в светлината на прожекторите, които наскоро са се сблъскали със страшната диагноза

Теменужка Петкова

Теменужка Петкова за "Турски поток": Ние притеснение нямаме, ПП-ДБ да създават колкото си искат анкетни комисии

България Преди 2 часа

Според Томислав Дончев повдигането на темата показва "политическа безпомощност"