Още по темата

Заводът, наречен официално Gigafactory 3, ще бъде разположен в Линганг, близо до свободната търговска зона на Шанхай.

Това ще е първият изцяло чуждестранен завод по рода си в Китай, като е възможно да се превърне и в най-голямата чуждестранна инвестиция в производствения сектор в Шанхай. Както знаете, до момента в Китай не бе възможно да направиш завод, освен ако не създадеш джойнт венчър с китайска компания. Така китайците получаваха безплатно ноу хау и защитаваха производството си, но тези рестрикции вече са много по-облекчени. А що касае инвестицията, то начинанието на Илон Мъск е с потенциал да надхвърли $5,5 млрд., които Walt Disney похарчи за Shanghai Disney Resort.

Китайското правителство взе решение, че до 2022 г. ще отпадне въпросното правило за 50:50 джойнт венчър, но за производство на електромобили. Това накара Tesla да регистрира нова компания в Шанхай, за да задвижи проекта.

Съобщението за подписания меморандум идва няколко дни, след като Tesla увеличи цените на автомобилите си в Китай с 20% заради тарифите, наложени от местното правителство в отговор на рестрикциите, инициирани от администрацията на Доналд Тръмп.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Любовта ръжда нe хваща. „Фолксваген” продължава да е на почит у нас (статистика)

В България има повече Ferrari-та отколкото Tesla

Български електромобил с мощност 5221 к.с. от научно-фантастичния жанр