Още по темата

Tesla обяви, че е достигнала кота 200 000 продадени автомобила в САЩ, което означава, че е достигнат лимита, след който се задейства процедурата за отпадане на федералната субсидия в размер на $7500.

Това означава, че за автомобилите, доставени на клиентите през 2019 г., субсидията ще се намалява с 50% на всеки шест месеца, докато отпадне напълно. Клиентите, които получат автомобилите си между 1 януари и 30 юни ще се възползват от $3750 данъчен кредит, а тези от 1 юли до 31 декември - $1875.

Клиентите, които ще получат автомобилите си преди 31 декември тази година, ще могат да се възползват от пълния размер на субсидията от $7500.

Tesla е първият производител, който прескача границата от 200 000 продадени електромобила в САЩ, втори е General Motors. Nissan и Ford са следващите, които ще достигнат въпросните продажби, но това ще се случи в близките 1-2 години.

В медиите в САЩ бяха публикувани отделни материали, че е възможно да се удължи субсидирането, но нищо към този момент не казва, че това ще се случи.

Очакванията се, че снижаването, а в последствие премахването на субсидията ще се отрази негативно върху бъдещите клиенти на Tesla, които чакат своя заветен Model 3. По-скоро върху тези, които още се надяват, че ще купят Model 3 за $35 000. Сега е сигурно, че това няма как да се случи. Базовата и най-евтина модификация на автомобила все още не е влязла в производство (и не се очаква да се появи на пазара преди 2019 г.), а намаляването (и отмяна) на субсидията означава, че Tesla няма да може да предложи автомобил за $35 000, както Илон Мъск обеща пред света преди две години.

Не само това, но базовата версия на Model 3 ще трябва да се справя с друг проблем, който до момента няма: конкуренцията. През 2019 г. се очаква голяма инвазия на електромобили, които ще направят съществуването на Tesla далеч по-трудно.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Колите на BMW, Peugeot и Ford вече си говорят помежду си

Трансферът на Роналдо предизвика стачка

ГоляМ(5) кеф. Тестваме BMW M5, М4 и М2 на „Серес” (тест драйв)