Още по темата

Колеусът съществува с най-различни окраски на листата - в бяло, жълто златисто, виолетово, бордо и други весели нюанси. Заради наподобяващите коприва листа се нарича още декоративна коприва. Макар да има някои фонетични и качествени прилики, колеусът не бива да се бърка с новия флагман на Renault - Koleos. За разлика от декоративната коприва, Koleos „жари” и ще има такива, които ще си изпатят.

Освен името и фактът, че се произвежда в Корея, новият Koleos няма нищо общо с предшественика си. Напротив, той е всичко онова, което първият реален опит на марката в SUV сегмента не беше – по-голям, по-луксозен, по-красив.

Същото може да се каже и за Talisman, с който споделят една и съща платформа. Споменавам големия седан, с който са разработени едновременно, тъй като с него Renault застана срещу големите имена в сегмент D (Passat, Superb, Mondeo, Avensis…). С Koleos французите вече имат представител и в D-сегмента, но в клас SUV, където ще му е не по-малко трудно, тъй като трябва да се конкурира с вече утвърдени (Santa Fe, Sorento) и нови (Kodiaq, 5008, Edge) играчи.

Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.
Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.

Макар и закъснял за SUV-партито, Renault се включи ударно. Само в рамките на три години се появиха Captur, Kadjar и сега Koleos, а ракетата-носител на всичко това е огромният ноу-хау пакет, с който разполага Nissan. Renault завърши пълно си обновяване и вече гледа към следващия етап от своето развитие, но през годините, в които дизайнът на компанията се оглавява от Лоренс ван ден Акер, а на върха стои малкият-голям човек Карлос Гон, компанията няма грешен ход. Такъв е и този, макар лично аз да бях скептичен в началото. Но не и след 500 км.

Koleos изглежда внушително. Изправеното диамантено лого отпред, открояващо се на фона на хромираната радиаторна решетка, е вече запазена марка. Новият визуален подпис на Renault се характеризира със С-образните дневни светлини, които продължават чак до бронята. Не по-малко атрактивен е моделът отзад, където широката и масивна задница включва силно откроим заден светлинен блок, който е пуснат към средната част на багажника. Тези светлини светят постоянно, като подсилват допълнително своя визуален ефект, придавайки допълнителна широчина на модела.

Сетивният ефект, макар и идващ след визуалния, също е от изключително значение. Защото интериорът на Koleos (топ ниво на оборудване на тестовия модел) е впечатляващ. Вярно, този голям всъдеход не е автомобил, който събужда всички емоции у мен, но е от автомобилите, които гарантират комфорт и удобство на дълъг път.

Suzuki Baleno е идеалната алтернатива на Марешки (тест драйв)

Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Peugeot 3008 предлага разкош по френски (тест драйв)

Именно от това се нуждая, за да отхвърля безпроблемно 500-600 км, за да закарам сина ми на бабина градина, а аз и съпругата ми да поемем глътка свеж въздух. За целта обаче се нуждая от обем. Малкият няма шанс да седи вързан с колан няколко часа и има нужда от пространство да „върти”. За това спомага пространството от 289 мм в областта на коленете на задните места, по който параметър моделът превъзхожда конкурентите си. Багажникът пък поглъща всичко и пита за още със своите 600 литра обем. Проблем за България обаче ще е фактът, че моделът се предлага само във версия с пет места.

Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.
Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.

Удобството за семейството отзад е гарантирано, което ме кара да се чувствам спокоен и да се наслаждавам на фината кафява кожа и светъл салон, гарант за което е панорамният покрив с площ 0,80 кв. м. Вертикалният 8,7-инчв дисплей на системата R-LINK 2 е изява на високо самочувствие. Таблото е много изчистено, а контролните уреди са дигитални. Седалките са комфортни и учудващо за такъв тип автомобил, предлагат доста добра странична опора за тялото. Учудващо, защото словосъчетанието „спортно пътно поведение” не може да се използва заедно с Koleos. Това е автомобил за отмятане на километри в една много релаксираща обстановка. Усеща се завихряне около страничните огледала, но иначе интериорът е много добре обезшумен.

Спортното поведение не е присъщо на Koleos, но определено има качества за офроуд. Аз не съм го изкарвал извън пътя, но с 210 мм пътен просвет Koleos може да гази пресечен терен. Ъглите му заход и отход от съответно 19 и 26 градуса също са предпоставка за такива качества, но без да се очакват чудеса.

Последното поколение на пълноприводната система ALL MODE 4x4-i предлага три режима: 2WD, Auto, прехвърлящ до 50% от въртящия момент към задния мост, и Lock, при който разпределението на нютон метрите е по равно между двата моста.

Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.
Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.

Моя милост включва режим 2WD (другият през сухите сезони е просто излишен) и започвам да следя показанията на бордовия компютър за среден разход. Тук е мястото да кажа, че под предния капак е монтиран 2,0-литровия дизел със 175 к.с. Другият мотор за нашия пазар е отново дизел, но със 130 к.с. от 1,6 литра работен обем. На фона на размерите и теглото големият мотор ми изглежда резонното решение. Той е свързан към вариаторна X-Tronic трансмисия, който факт не ми дава мира до края на теста. И не защото вариаторът е лош, напротив, за тоз тип трансмисия е доста добър, тъй като инженерите на Nissan са успели да го доближат до традиционните автоматични кутии с различни предавателни числа. Той дори има и 7-степенен секвенциален режим, но пък Renault си има много добра EDC автоматична трансмисия с двоен съединител.

Втората е за предпочитане, но фактът, че Koleos се произвежда в Бусан, успоредно с X-Trail, отговаря на въпроса ми „защо”. Безстепенната трансмисия реагира по-бавно при рязко ускорение и има склонност да вие повече от необходимото, но тук последното е неутрализирано в известна степен. Простих тази икономия от мащаба, тъй като Koleos ми се отблагодари със среден разход от под 8 л/100 км при пълен автомобил и минаване на „Петрохан”. Високото купе е изненадващо стабилно на накланяне в завоите, а теглото и окачването поемат безбройните неравности на южния склон плавно и щадящо за проблемните ми бъбреци.

В крайна сметка мога да си призная, че Koleos ме изненада и надхвърли очакванията ми. Дизайнът несъмнено е откроим, а комфортът на борда е впечатляващ, допълнени от много добра икономичност.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Renault Koleos dCi 175

Размери

Дължина, мм: 4675

Широчина, мм: 1864

Височина, мм: 1678

Междуосие, мм: 2705

Маса, кг: около 1699

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 175 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 380 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 202

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 55 990 (4х2)

Цена на тествания автомобил, лв. с ДДС: 71 210 (топ оборудване)

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Да, другите също са опасни, но най-опасен си самият ти

Топ 10 на най-важните автомобили в историята на Япония

Ето го новия еталон в класа на бизнес седаните: Audi A8