Още по темата

След 18 месеца тестване на 60 автомобила с над 430 теста на пътя, покриващи повече от 40 000 км, PSA Group, FNE, T&E и Bureau Veritas публикуват подробен доклад с резултатите от техните изследвания за разхода на гориво в реални условия.

Протоколът на изследването е с висока степен на възпроизводимост с допустима грешка от само ± 3%. Приблизително хилядата резултата съответстват не само на вътрешните данни на PSA Group, събрани от техните клиенти, но и на информацията, качена от самите водачи в публични уеб-базирани регистри като немския www.spritmonitor.de. Резултатите от Spritmonitor са в рамките на ± 0,2 литра на 100 изминати километра.

Разработването на протокола за изследване на разхода на гориво в реални условия започва в края на 2015 г. и отнема значителни усилия в процеса на тестване с цел да се покрият 80% от обемите, продавани от марките Peugeot, Citroën и DS, както за пътнически, така и за лекотоварни автомобили.

Тестовете, извършени с пътнически автомобили, разкриват среден разход на гориво от 5,8 л/100 км и потвърждават средна разлика от 1,74 л/100 км спрямо официално одобрените данни. Резултатите, които показват тестовете PEMS (Портативна система за измерване на емисиите), предоставят стабилна, представителна и повтаряема основа за измерване на разхода на гориво и CO2 емисиите в реални условия. Резултатите са точни в рамките на 0,3 л/100 км.

Измерванията, осъществени според протокола, предоставят следната важна информация:

1. Тестовете показват, че бордовият компютър дава надеждна информация на водача.

2. Дизеловият автомобил консумира 1,5 л/100 км по-малко от бензиновия.

3. В градски условия разликата между сертифицираните и реалните данни е еднаква за дизел (2,4 л/100 км) и бензин (2,5 л/100 км), когато се изразява в литри/100 км, но е по-голяма за дизел (53%) в сравнение с бензин (42%), когато се изразява в проценти.

4. Икономичността на дизеловия автомобил се влияе в по-малка степен от стила на шофиране в сравнение с бензиновия автомобил.

5. Разходът на гориво е по-нисък при автомобили с механична скоростна кутия отколкото с автоматична (- 0,4 л/100 км).

Измерванията, получени от 60-те модела, правят възможна оценката на разхода на гориво в реални условия на шофиране на повече от 1000 версии на автомобилите на PSA Group. За всеки модел оценката е направена с използване на същия двигател и скоростна кутия плюс три варианта: тип каросерия, ниво на оборудване и размер на гумите.

Peugeot предлага на своите клиенти възможността да проверяват своя среден разход при реални условия на шофиране, като се регистрират на съответните уебсайтове. Уеб-базирано приложение им позволява да видят тези данни за своя модел като въведат неговите характеристики (тип каросерия, ниво на оборудване, двигател, скоростна кутия и тип на гумите).

Клиентите могат да оценят също и своя собствен разход на гориво въз основа на действителното ползване на автомобила (брой пътници, товар, стил на шофиране и др.) Приложението сега е налично на уебсайтовете на марката в 12 европейски държави.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Opel Crossland е X(екс)-тра привлекателен (тест драйв)

Най-продаваният електромобил в света предлага автономност и по-висок пробег

Концепцията BMW X7 май няма да събере много положителни коментари