Още по темата

Легендарният основател и главен редактор на списание Playboy почина на 91-годишна възраст. Хю Хефнър може и да не бе сред най-големите автомобилни ентусиасти, но през голяма част от живота си е бил подвластен на едни от най-добрите автомобили за времето си. И сега ще ви разкрием факт, който голяма част от почитателите на неговото издание не знаят. Идеята за името на списанието си Хеф взима от доста неуспешна автомобилна компания, просъществувала много кратко време, но пък дала името на една империя, както често се сравнява изданието на Хефнър.

Playboy Automobile Company е основана през 1947 г. в Бъфало, Ню Йорк. Малкият производител излиза от бизнеса само след четири години на пазара, като за периода от 1947 до 1951 г. успява да произведе едва 97 автомобила.

Първият и най-впечатляващ модел носи името Continental. Под предния капак е монтиран 4-цилиндров двигател с мощност 40 к.с. Рекламира се с максимална скорост от 75 мили/ч (121 км/ч). Междуосието на автомобила е едва 2,3 м, а общата дължина малко под 4 метра, което за времето си е изключително компактно като размери на фона на огромните лимузини през 50-те. Но списанието, което се появява малко по-късно, е точно на противоположния полюс.

Playboy Magazine е основан през 1953 г. Според разкази името идва от служителка на Playboy Automobile Company, която казва на приятел на сина си да нарече новото си списание „Playboy”. Знаете кой е този приятел.

Подобно на автомобилната компания, на която е кръстено, списанието е насочено към мъжете. Но акцентът в него не са само красивите жени. Автомобилите са неразделна част от идентичността на Playboy, особено за конкурса „Плеймейт на годината”, който започва да се организира ежегодно от средата на 60-те години.

Първата „Плеймейт на годината” е Лиса Уинтърс през 1953 г., но едва от 1964 г. титлата започва да върви с кола за награда. Дона Мишел е първата „Мис Плеймейт”, която през 1964 г. получава и награда – розово кабрио Ford Mustang V8 (на снимката).

Сред известните автомобили, заснемани в имението на Хеф, е Mercedes-Benz 600 Pullman от 1969 г. Сред стойностните коли в гаража на издателя има още първото поколение на Maserati Ghibli и кабриолет Mercedes-Benz 300 SL.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Атрактивна визия и безкомпромисни качества извън пътя от Jeep Compass

Китайският аналог на Google влага $1,5 млрд. в автономните автомобили

Mercedes изкупува стари дизели и дава бонус при покупна на нов модел