Още по темата

В началото на август тази година най-големите автомобилни производители в Германия се договориха с правителството да намалят азотните оксиди на дизеловите си автомобили с до 25%, монтирайки софтуерни актуализации на електронните блокове за контрол на двигателите. Но местната автомобилна индустрия може да се окаже в много тежка ситуация, тъй като Министерството на транспорта на Германия твърди в доклад, че дизеловите автомобили не отделят по-малко въглероден диоксид спрямо бензиновите автомобили, което десетилетия наред бе изтъквано като факт в тяхна полза. Това значи, че дизелите допринасят в същата степен за парниковия ефект, а това вече е в сериозен ущърб на този тип гориво.

Групата от вестници Funke цитира преди дни отговора на Министерството на транспорта, идващ в следствие на питане от „Зелените”, което твърди, че дизеловите автомобили, регистрирани през 2016 г., отделят 128 г/км емисии CO2, докато бензиновите отделят 129 г/км. Според информацията тази минимална разлика е идентична в последните десет години.

“Мит е, че дизелите помагат за опазване на климата,” коментира за Funke Стефан Кюел, експерт на „Зелените” в Бундестага.

В полза на дизелите трябва да се отбележи фактът, че идентичните параметри на емисиите СО2 се дължат на това, че дизеловите модели в страната обикновено задвижват по-големи, по-мощни и по-тежки автомобили.

През първата половина на годината делът на дизеловите автомобили в Германия е 41,3%. Докато това все още е доста висока стойност спрямо други пазари, той все пак показва спад в сравнение със същия период на 2016 г., когато регистрираните дизелови автомобили са били 46,9%.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Знаете ли, че… Playboy е кръстен на автомобилна компания

Атрактивна визия и безкомпромисни качества извън пътя от Jeep Compass

Китайският аналог на Google влага $1,5 млрд. в автономните автомобили