Още по темата

Благодарение на правителствената политика, Норвегия е страната, в която продажбите на електромобили изпреварва в пъти същата в останалата част на континента. Неслучайно страната е лидер в сферата на електромобилизацията: 98% от електроенергията в страната са добива от хидроелектростанции, а ефектът за природата е неоспорим. Стимулирайки продажбите, властите изплащат сериозни компенсации на закупилите електромобил, което реално прави покупката на такъв автомобил изгодна сделка. Резултатът е бум в продажбите на електромобили в Норвегия.

Ежегодният дял на електромобилите спрямо всички транспортни средства, попълващи автопарка в страната, възлиза на 35%. В Осло този процент дори е 40! Към този момент в столицата на Норвегия са регистрирани 50 000 „чисти” електромобила и 30 000 плъг-ин хибрида, посочва справка от администрацията на Осло. Всичко е чудесно, но на целия този автопарк в града има само 1300 обществени зарядни станции.

Заради това Съюзът на електромобилистити в Норвегия (има и такова нещо) неотдавна публикува препоръка за въздържане от „членство в клуба”, тъй като за желаещите да закупят електромобил няма възможност за зареждането му. Причината е банална: всички улични стълбове с розетки за зареждане са заети.

„Правим всичко възможно да увеличаваме ежегодно броя на зарядните станции с 26%, но броят на електромобилите расте много по-бързо,” коментират от градската администрация на Осло.

Този проблем тепърва ще започне да се усеща и в останалата част на континента. Напомняме, че Volkswagen Group планира до 2030 г. да снабди с електромотори цялата си моделна гама. Това обхваща около 300 модела на Audi, Seat, Skoda, Porsche, Bentley, Bugatti, Volkswagen.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Mack извади тежката артилерия Anthem

Топ мениджър на BMW нарече пикапа Mercedes X-Class „ужасен”

Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)