Още по темата

Правителството на Великобритания има план за намаляване на замърсяването на въздуха, като една от мерките предвижда евентуалната замяна на дизеловото гориво с такова, отделящо по-малко вредни емисии. За целта се водят изследвания на потенциала на зеленчуковите масла.

Highways England проучва екологичните ползи от замяната на дизела с т. нар. „парафинови горива”, които включват природен газ или дървесни стърготини, преобразувани в течност и третирани със зеленчуково масло. Около 5% от британския дизел в момента се произвежда от биогорива като тези, но има потенциал за увеличение на този дял.

Агенцията заявява, че „провежда проучване, целта на което да е измери емисиите от автомобили, задвижвани от парафиново гориво, което може да е алтернатива за всички дизелови двигатели”.

Парафиновите горива са течни горива, които могат да се използват като пряк заместител на дизела, като отделят по-малко NOx (азотни оксиди) и твърди частици, които са вредни за здравето.

Shell вече е разработила свое парафиново гориво (GTL, газ в течност), преобразувайки природен газ в дизелова алтернатива, която иначе би се произвеждала от нефт. Компанията твърди, че горивото намалява емисиите NOx с до 37% спрямо традиционния дизел, когато се използва за задвижване на автобуси и камиони.

Агенцията инвестира 100 млн. британски лири за тестване на нови идеи, включително по-малко замърсяващи горива и пътни бариери, които могат да поглъщат вредните емисии.

Наскоро производителят на гуми Continental разкри, че притежава своя собствена „супер чиста” дизелова технология, способна да намали вредните емисии в реални условия с до 60%. Инженерите са разработили електрифицирана система за обработване на изгорелите газове, която може да намали с 2/3 емисиите NOx.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Рекорден брой изложители и над 200 експоната на Автомобилен салон София’17

Световен рекорд за Tesla Model S и над 1000 км пробег

Германия започва строителство на гигазавод за батерии