Още по темата

Обединението 5G Automotive Association, ползващо се с подкрепата на BMW Group, Ford и PSA, проведе демонстрация на работата на системата за комуникация между автомобилите на различните марки и пътната инфраструктура. Технологията, наречена C-V2X, ще бъде въведена на пазара през 2020 г.

В демонстрацията участваха два електромобила i3, както и конвенционални модели на Ford, DS, BMW и Peugeot. Всеки един от тях бе оборудван с комуникационни модули на базата на Qualcomm 9150.

В хода на демонстрацията бе показана работата на електронен стоп-сигнал, функция за предупреждение за възможността от катастрофа на кръстовище, уведомление за спрял или движещ се бавно трафик, както и функция за предупреждение за присъствие на пешеходци.

В състава на 5G Automotive Association (5GAA) влизат над 90 компании. Това са автомобилни производители, големи доставчици на части и компоненти, производители на полупроводници, доставчици на телекомуникационно оборудване и фирми, обслужващи пътната мрежа.

Основната цел на организацията е разработването и стандартизирането на комуникационни решения в сферата на транспорта.

За подобни технологии се говори от доста време, но вече се постига реален пробив в тази посока. Вероятно ще се запитате защо това е много важно, а отговорът е много лесен: комуникацията между автомобилите и инфраструктурата е един от основните стълбове на автономното шофиране. Без такава комуникация е невъзможно масовото внедряване на автономните автомобили в движението. До този момент има доста време, но е видно, че автомобилните компании работят усилено в тази посока.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Трансферът на Роналдо предизвика стачка

ГоляМ(5) кеф. Тестваме BMW M5, М4 и М2 на „Серес” (тест драйв)

Електромобилите ще си съперничат с бензиновите и дизеловите коли до 6 години