Още по темата

Това е Toyota Concept-i, представена по време на изложението CES в Лас Вегас. Тя представя следващата стъпка на компанията към още по-безопасно, по-устойчиво автономно управление. Благодарение на системата за изкуствен интелект „Yui”, концепцията може да общува с водача посредством звуци и сигнали, като през цялото време следи пътната обстановка. Но целта на Toyota отива много по-напред.

Доктор Гил Прат, Изпълнителен директор на Изследователския институт на Toyota, обобщава всичко така: „Върховната цел е да въведен изкуствения интелект „Yui” в автомобил, който е неспособен да предизвика катастрофа.” Имайки това предвид, Toyota смята, че ще може съществено да намали броя на смъртните случаи в САЩ, които годишно са в рамките на 35 000.

За да стане възможно това, Toyota трябва да въведе двете си най-нови системи за безопасност: "Chauffeur" и "Guardian." Системата "Chauffeur" ще може да достигне автономно ниво 5 (най-високото), когато водачът я включи. Но Прат признава, че „няма автомобилен производител, който да е близо до постигането на ниво 5 на автономност” в този момент.

Системата "Guardian" е много развита версия на системите за безопасност, които ги има в повечето автомобили. В състава й влизат подсистеми като предупреждение за напускане лентата на движение и активен круиз контрол. Разликата е, че тя непрекъснато се самообучава чрез натрупване на опит на пътя и споделяне на данни с други автомобили.

За да може да внедри тези технологии в серийни автомобили, Toyota ще продължи работата си с Университета Станфорд и MIT. Toyota Research Institute вече е направил инвестиции в определени сгради в Масачузетс, както и в Mobility Transformation Center (или Mcity) в Ан Арбор.

Четете още:

Faraday Future FF 91 е по-бърз от Ferrari 488 GTB, по-мощен и с по-голям пробег от Tesla… на хартия

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Две трети от американците не са чували за електромобилите