Още по темата

Години наред концептуалните автомобили, разчитащи на електрическо задвижване, изпъкваха сред конвенционалните автомобили с ДВГ като розов клоун на бизнес среща. Е, това време явно отмина, а идеалният пример за това е Mercedes-Benz EQA Concept. Той доказва, че електромобилът може и да е красив. Причината за това е, че концепциите с електрически мотор вече не са фантастика, а показват бъдещи модели.

Най-поразителният елемент в този автомобил е отсъствието на радиаторната решетка – заменена от голям черен панел – и осветителните елементи. Последните са лазерни, заменящи стандартните светодиоди за по-хомогенно осветление на пътя, а и за непогрешим светлинен подпис

Панелът е с вградена LED матрица, която може да изобразява различни картини в съответствие с желанията на водача – от пламтящо крило в режим Sport до вертикалните елементи на решетката Panamericana в режим Sport Plus.

Атлетичният дизайн е допълнен от повече от достойно задвижване, което е поверено на два електромотора с комбинирана мощност от 200 kW (272 к.с.) и 500 Нм въртящ момент. Mercedes не казва нищо за максималната скорост, но ускорението до 100 км/ч трае само 5 секунди. Това не е от диапазона на Tesla, но попада в категорията на горещите хечбеци.

Батерията е дело на подразделението ACCUMOTIVE на Daimler, а капацитетът й е 60 kWh. Компанията твърди, че той е достатъчен за пробег от 400 км, но не посочва според кой стандарт. Тъй като европейските производители обикновено разчитат на NEDC, то може да се предположи, че в реални условия няма как да е 400, но и 350 км няма да е зле.

Но серийният модел се планува да се появи през 2020 г., следователно горните параметри ще бъдат подобрени. Според Дитер Цече, баш шефът на Daimler, до 2022 г. концернът планува да има 10 изцяло електрически автомобила.

Първият от тях – електрически SUV, базиран на Generation EQ Concept, - е плануван да се появи през 2019 г., а вторият – базиран на EQA - ще се появи година по-късно.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Двигател от Ф1, до 200 стига за под 6 секунди и струва 2,275 млн. евро

Bugatti Chiron счупи рекорда за ускорение до 400 км/ч и спиране на място

I.D. CROZZ e част от електрическото бъдеще на Volkswagen