Още по темата

Не съм вярвал, че ще го видя, но ето че е факт: Bugatti направи автомобил, който може не само да ускорява направо, но да е бърз и в завоите. Твърди го лично Стефан Винкелман, а това е човек, на който може да се вярва.

След дълга подгряваща кампания за Chiron Divo, моделът най-после е факт. Той бе представен по време на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч, където прикова световното внимание, макар на „сцената” да му правят компания още няколко уникални модела, които ще представим тази седмица.

Но сега на дневен ред е Divo. За дизайна не мисля да пиша много. Ще кажа само, че външният облик на Divo изненада абсолютно всички. Очакванията бяха да видим някаква специална серия на Chiron, както бе случаят с многобройните версиите на Veyron. Но не, Bugatti ни представи автомобил, който изглежда много по-различно от Chiron. Изглежда много по-атрактивно (най-мекото определение), това е пир за сетивата.

Създаден е с една презумпция: не да развива колосални скорости, а да може да се кара и в завоите (грубо казано), защото силата на Veyron и Chiron е на прав път.

И така. Важните неща при Divo са цифрите. Bugatti Divo е най-скъпият сериен автомобил. Дори и да сте богат бизнесмен, събрал парите си с честен труд, няма абсолютно никакъв шанс да си купите Divo. И 40-те бройки от модела вече са продадени, като всяка една струва на бъдещия си собственик 5 000 000 евро. Няма друг автомобил в света, излизащ от завода с подобна цена.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ТОВА ПРОИЗВЕДЕНИЕ НА АВТОМОБИЛНОТО ИЗКУСТВО

След като изяснихме първия от трите най-важни въпроса (колко струва, колко вдига и колко харчи), следва да кажем, че Divo е много по-назад от Chiron, тъй като максималната му скорост е ограничена на „само” 380 км/ч, докато при Chiron е 420 (очакваме да видим дали ще може да се доближи до прогнозируемите 480 км/ч). Причината за това е, че Divo е претърпял редица промени, целящи да го направят чудовище на пистата.

Divo е преминал специална аеродинамична програма, промени по шасито и окачването, в резултат на което автомобилът е с цели 8 секунди по-бърз на „Нардо” от Chiron. А максималната мощност от 1500 к.с. е непроменена. Но пък Divo е с 35 кг по-лек, а задното му крило е широко цели 1,83 метра, което е с 23% повече спрямо Chiron. В резултат на това Divo се радва на 456 кг притискаща сила в завоите (+90 спрямо Chiron), в които може да достига странично ускорение от 1,6 g.

Накрая оставяме въпроса за разхода, който е толкова характерен за българина. Преди години, когато Top Gear караха за пръв път Veyron, Кларксън заяви, че не пълна мощност изпразва резервоара за около 10 минути. Може да предположим, че тук това се случва по-бързо, тъй като разликата между Veyron и Dive е 499 к.с. Но ще кажем и официалните цифри, макар да сме наясно, че в реална обстановка те не могат да се достигнат. В градско разходът е 35 л/100 км, извън града е 15,2 л/100 км, а смесеният цикъл е 22,5 л/100.

Името? То идва от Алберт Юджийн Диво (пише се Diwo, който в последствие се нарича Divo). Той се присъединява към състезателния отбор на Bugatti през 1928 г., печелейки прословутото „Тарга Флорио” две поредни години (от общо пет поредни победи за Bugatti от 1925 г.)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Ferrari 250 GTO ще гони рекордните $60 000 000

„Калашников” застреля Tesla с електромобил на базата на Иж-Комби

Системата ABS, въведена от Mercedes-Benz, навърши 40 години