Още по темата

Отдавна отмина времето, когато повечето неща в автомобилната индустрия можеха да се опишат с черно-бели краски. Сега всичко е много сложно и по-често спада към ярките нюанси в цветовата гама, продължавайки с това сравнение. Поредното доказателство за това е Серия 6 Гран Туризмо.

Няма да крия, че като го видях за пръв път на снимки, възкликнах: превърнаха едно класическо купе в хечбек! Но съм пределно наясно, че пречупването на автомобилните табута никога не е било лесно. Така е било досега, но индустрията опознава все повече и повече клиентите си, което прави този процес много по-лесен. BMW Серия 6 Гран Туризмо е един от тези примери.

РАЗГЛЕДАЙТЕ BMW 630D GT В ПЪЛНИЯ МУ БЛЯСЪК

BMW започва да чупи табутата през миналото десетилетие, в края на което показа Серия 5 Gran Turismo. Тогава баварците за пореден път отвориха нова ниша, направиха комбинация между комби, SUV и ван, хвърляйки огромни усилия в задната част и врата на багажника, за да маскират този голям хечбек като седан. Визуално не им се получи много добре от първия път.

Но сега ситуацията вече е коренно различна. Серия 6 GT изглежда красиво, а профилът му е впечатляващ. Да, по-висок е от личните ми предпочитания за класическо купе, но този автомобил е всичко друго, но не и класически. Защото в този случай имаме автомобил с междуосието на 7-а серия, високия покрив на Х6, багажник с обем 610 литра и огромна врата на багажника. Резултатът е автомобил, който може да удовлетвори изискванията и на най-взискателния пътник. Аз се нареждам сред тях и мога открито да заявя, че този автомобил е един от най-комфортните модели за дълъг път, които съм карал през годините. Повод за това ми дават 5 дни с 630d GT xDrive, с който навъртях около 800 км.

По-разумната алтернатива на Golf Alltrack (тест драйв)

Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)

Любов от пръв поглед с Volkswagen? Възможно е. Казва се Arteon (тест драйв)

Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)

Но не само това, защото Серия 6 Гран Туризмо е автомобил за хора, които искат стилен външен вид (но по-различен от установените канони), съчетан с повече практичност и огромно пространство отзад.

Серия 6 GT поставя въпроса, къде трябва да седи собственикът на Gran Turismo – на шофьорското място или на задната седалка? Логиката сочи, че в автомобил с междуосие от 3070 мм, собственикът трябва да седи отзад, предоставяйки волана на наемен шофьор. Но това щеше да е в сила, ако ставаше въпрос за Серия 7, която разчита на същото междуосие. В Серия 6 Gran Turismo мястото отзад е предназначено за 1-2 деца и мама, а собственикът се чувства идеално на мястото на шофьора.

Интериорът е подчинен на определенията лукс, комфорт и простор. Последният, освен от чистите размери и подвижните задни седалки, се подсилва и от огромния панорамен покрив. Седалките (перфектни, предлагащи чудесна масажна функция) са по-високо разположени, осигурявайки отлична видимост и онова чувство на превъзходство, което се нрави особено много на SUV-клиентите.

Централно място на таблото заема огромният 10,2-инчов екран над централната конзола. Новият head-up дисплей дава много повече и разнообразна като графика и параметри информация. Поразително е, че независимо от скоростта на движение, паразитните шумове в интериора са сведени до абсолютния минимум. Те могат да се доловят само, ако си изключил жестоката аудио система на Вang & Olufsen.

Но за разлика от споменатите всъдеходи, подът, двигателят, окачването и другите тежки детайли в автомобила не са повдигани нагоре. Така че 6 GT все още разчита на център на тежестта на лек автомобил. А това означава, че въпреки масивните си размери, „гран туризмото” се управлява като лека кола.

Уточнението е, че това е чудесен круизер, но прецизността през прохода Шипка няма как да се мери с тази на Серия 4 Купе. За сметка на това комфортът е невероятен. С този автомобил имаш чувството, че можеш да минеш 1000 км само с едно спиране за тоалетна, а накрая, вместо да се проснеш изцеден от умора, да направиш 2-3 часов тур за овации в центъра на някой голям европейски град.

Под дългия преден капак е монтиран добре познатият 3,0-литров дизелов „шестак“ със своите 265 к.с. Благодарение на него, въпреки сериозните си размери и тегло, Серия 6 GT ускорява до 100 км/ч за само 6,1 секунди. Влизането в завоите не е силната му страна, но с утопичните 620 Нм въртящ момент правят излизането от тях песен. Не по-малко впечатляващ факт е, че този огромен автомобил може да слезе до разход от 7,4 л/100 км, а максималният, който аз видях на таблото, бе 8,8 л/100 км.

Проблемът на Гран Туризмо е в града. Датчици и камери ме предпазват от опасността да закача нещо, но с огромните размери на автомобила се свиква по-бавно и това ме кара да съм постоянно нащрек. А паркирането е ужас, търсех само платени паркинги, защото е лукс да намериш свободно паркомясто с дължина 6 метра.

Скрити за окото остават много други козове, които най-силно усеща водачът. Окачване, системи за стабилност и сигурност, всичко това подлежи на конфигурация и контрол от страна на задкормилното устройство. Тестовият автомобил бе натъпкан с всичко, което се предлага като екстра за модела, като една от забавните екстри е системата Night Vision. Тя е страхотна през нощта (или в мъгла), но на магистралата също може да се забавляваш.

Този автомобил предизвиква само възхищение. От силуета, от размерите, от тузарския интериор, от огромното пространство вътре, от мощния двигател, от икономичността, от голямата цена. Този автомобил е направен, за да заглуши всичко онова, което диктува здравият разум, и човек да послуша не разума, а очите си, оставяйки с готовност много над 150 000.

Технически характеристики:

BMW 630d GT xDrive

Размери

Дължина, мм: 5091

Широчина, мм: 1902

Височина, мм: 1538

Междуосие, мм: 3070

Собствено тегло, кг: 1900

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 265 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 620 при 2000-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,1

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 150

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 138 500