Още по темата

Това е едно от най-широкообхватните проучвания в последно време, а резултатите са доста впечатляващи.

Делът на електромобилите на световния пазар в момента е около 1%. Това ще рече, че проучването далеч не е в ползва на електромобила, особено на фона на ниските цени на петрола, много малкото електромобили с голям пробег, високите цени на „електричките”, както и все още недобрата мрежа от станции за зареждане.

На пазара преобладават електрическите модели, чийто реален пробег е до 200 км, дизайнът им е странен, цената им е висока.

Въпреки всичко това, респондентите в проучването са заявили своята готовност да закупят електромобил в следващите 5 години. В САЩ процентът е 31. В Китай отговорилите положително на въпроса са 58%. Имайки предвид правителствената политика за съществено намаляване на СО2, заедно с увеличаващото се предлагане на EV в страната, този процент може и да е доста по-висок.

Най-висок процент на готовност за закупуване на електромобил в следващите 5 години показват жителите на Тайланд – цели 66%. На противоположния полюс са японците, от които само 16% са готови на подобна крачка. Това не е толкова изненадващо, тъй като японците са много по-привързани към традиционните хибриди (Toyota ги налага вече 15 години), а и вярата им, че бъдещето е на водорода, също е доста висока.

Резултатите в Канада е същите като в САЩ, в Мексико процентът е 39. Като цяло резултатите на Dahlia за Северна Америка показват по-нисък процент от този в останалата част на света.

Доста нисък е и процентът в Германия, като там едва 22% от респондентите са заявили желание за закупуване на електрическа кола до 2022 г. Това не е изненадващо, тъй като в страната се намират основните автомобилни производители.

Цели 45% искат от участниците в проучването от Саудитска Арабия са готови да заменят бензиновите си коли с електрически.

Крайният резултат е, че 4 от 10 човека по света „вероятно” или „много вероятно” ще закупят електромобил в следващите 5 години.

Проучването показва също, че малкият пробег е все още най-голямото притеснение на клиентите, но задаващите се модели с увеличен пробег, а и усилията в развитието на зарядната мрежа трябва да неутрализират това притеснение. Цената на бензина/дизела също се оказва фактор в решението за закупуване на електромобил, затова може да се очаква, че при евентуално увеличение на горивата повече хора ще решат да сменят вида задвижване. Това може и да е едно от обясненията за ниския процент в Америка, където горивата са много евтини.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Немските кросоувъри с красива алтернатива в лицето на Jag E-PACE

Hyundai i30 N влиза със замах в сегмента на „горещите” хечбеци

Поне двама българи се борят за струващия 362 000 лв. Nissan GT-R Nismo