Още по темата

В Париж започнаха първите тестове на електрически самоуправляващи се автобуси. Те са част от мерките на френската столица за намаляване на вредните емисии и замърсяването на въздуха.

Малките автобуси са дело на компанията EasyMile. Те са модел EZ10 и имат шест седящи места, като могат да превозват и още шестима правостоящи. Има и рампа за детски и инвалидни колички. Тестовите бройки за Париж ще возят по-малко хора, защото от съображения за сигурност в тях ще има и оператор. Автобусите ще се използват в съвсем реална обстановка и ще превозват хора Лионската гара и гара Остерлиц, като тестът ще продължи три месеца.

В Русия започва проект за разработване на летящ автомобил

Той е само първата стъпка в амбициозния план на парижката управа. "Мечтаем за ден,в който подобни автобуси ще са паркирани близо до гарите на влаковете и ще събират хора при повикване", коментира пред журналисти Елизабет Борн, която е ръководител на парижката транспортна мрежа. Целта е автобусите да осъществяват връзката между домовете на хората и гарите.

Google няма да махне воланите от автомобилите си

За сега тестът е доста по-скромен. Разстоянието между Лионската гара и гара Остерлиц е около 1 км. Автобусите са два и ще работят всеки ден, като ще возят безплатно. След това ще бъде направено прекъсване за анализиране на резултатите. По-късно тази година автобусите ще започнат да превозват и между други точки на Париж.

Автопилотът на Tesla избягва катастрофи с нов софтуер

"Автономните автомобили са революция за всеки град на планетата и ще променят значително градската среда през следващите 20 години", коментира пред Агенция "Франс прес" заместник-кметът на града Жан-Люис Мисика.

EZ10 има максимална скорост от 40 км/ч., но при нормални условия се движи с 20-25 км/ч. Автобусът няма никакви уреди за управление, нито ясно изразена предница или задница. Това му позволява да променя посоката на движение без сложни маневри. Акумулаторите му могат да осигуряват до 14 часа движение.

Производител на EZ10 е френската компания Ligier, която от години специализира в микроавтомобили и електроавтомобили. Към това EasyMile добавя своята технология за автономно управление. Тя включва "хибриден подход", който съчетава GPS, лазери, радари и камери. Това позволява на автобуса да анализира пътя независимо от метеорологичните условия и видимостта. Има и няколко системи за анализ на хората на пътя и други препятствия и тяхното заобикаляне с подходяща скорост и траектория.

Apple си постави 1 година срок за автономния си автомобил

Автобусът може да работи в няколко режима. Първият от тях е "метро". При него той има предварително въведен маршрут и график. Спира на всички предварително зададени спирки без изключение.

Вторият режим е "автобус". При него следва предварително зададен маршрут, но спира само при заявка от пътник, като заявката може да се прави и от чакащ го на спирката човек.

Русия разработва автобус без шофьор

Третият режим е "поръчка". В този случай EZ10 може да работи като такси. Чрез приложение за смартфон потребителят може да изпраща заявка за превоз и дестинацията, до която иска да отиде. Намиращите се наблизо EZ10 автобуси ще преценяват кои маршрути на хората, които вече се возят, са подходящи и ще ги съчетават с новата заявка.

Според компанията нейните автобуси са подходящи предимно за кратки разстояния. Те могат да се използват за връзка между терминали на летища, гари, големи конферентни центрове, университетски кампуси, болници и др. От компанията се шегуват, че въпреки това всеки може да си поръча EZ10 от нея, ако има градина с размерите на Сентрал парк в Ню Йорк.

СПОРТ Gong.bg