Още по темата

Дългото използване на смартфон обикновено означава доста време с наведена глава. Това може да доведе до изкривяване на гръбнака и болки. В комбинация и с дългото и неправилно седене пред компютър, човек може да си създаде доста проблеми за гърба в дългосрочен план.

Добрата новина е, че са необходими съвсем малко, но редовни усилия, за да се намали значително рискът от изкривяване на гръбнака, съобщава онлайн изданието CNET. Има три елементарни трика, които могат да помогнат.

Смартфоните спомагат за по-рационално мислене

Първият е корекция на позата на главата при използване на телефон. Главата тежи средно около 4.5 кг., но когато я наведем, за да гледаме в екрана на телефона, тя прилага доста по-голямо напрежение върху горната част на гръбнака. При само 30 градуса наклон, главата упражнява върху врата и гръбнака тегло сякаш е 18 кг., а при 60 градуса - 27 кг. В дългосрочен план това е доста голямо натоварване. Решението е много лесно - просто телефонът трябва да се държи малко по-високо. Оптималната позиция е ръцете по тялото и сгънати в лакътя така, че телефонът да е на нивото на гърдите. Въпрос на изграждане на съзнателен навик.

Как да имаме кралска осанка само за 1 минута

Нещо подобно се случва и при работа с компютър и особено лаптоп. Позицията на неговия монитор е доста ниско и това кара потребителя да наведе глава. Тук особено важна е правилната позиция на седене. Тя трябва да е с изправен гръб, докато ходилата са плътно по пода. Китките трябва да лежат равно на бюрото докато се използва клавиатурата, а лактите трябва да са до тялото. За да се постигне тази позиция, може да е необходима поставка за краката или регулиране на височината на бюрото, ако то позволява това. Освен това горният край на монитора трябва да е на нивото на очите, а разстоянието да е приблизително една ръка. За лаптоп това ще е трудно постижимо, затова цялостната правилна стойка е още по-важна.

Знаете ли какво е спам? АБВ Поща отговаря

Третото решение, разбира се, е добрата физическа кондиция. Тя обаче не се измерва само с фитнес или спортуване. Хубаво е да се правят семпли упражнения по разтягане и по време на самия работен ден. Едно семпло и добро решение е разтягане - наведете глава назад гледайки нагоре и задръжте за няколко секунди и направете няколко повторения. Разтягане на ръцете и рамената също е от полза. Ако дискомфортът обаче не намалява, за съжаление, е време за посещение при лекар.