Още по темата

Електрическите автобуси бяха възприети като шега на конференция в Белгия преди седем години, когато китайският производител BYD показа ранен модел.

„Всеки се смееше на BYD за това, че е направил играчка”, посочва Айсбранд Хо, управител на компанията в Европа. „И сега погледнете, навсякъде има такива”.

Отпечатаха най-евтиния електромобил с 3D принтер

6-колесен "Mercedes" с двигател Saab! Може. Китайски е

Китайската WEY направи електромобил с холограмен асистент

С увеличаването на броя им автобусите с електрически двигатели се превръщат в сериозен проблем за петролния бизнес. Те имат потенциала да революционизират градския транспорт и да допринесат за преструктурирането на енергийния сектор.

Китай води в това начинание и то със зашеметяващи темпове. Близо 99% от около 385 хил. електрически автобуса, движещи по света в момента, са китайски. Те вече формират над 17% от автобусния транспорт в страната.

Средно за пет седмици в китайските градове тръгват нови 9 500 електрически автобуса. Ефектът от всеки един от тях върху пазара на горива е 30 пъти по-голям, отколкото от новите коли на Tesla.

Спестеното гориво от 1000 електрически автобуса е около 500 барела дизел на ден.

Очаква се тази година горивото, спестявано в Китай с електрически транспортни средства да нарасне с 37%, до 279 000 барела дневно.

Причините за тази китайска политика са най-вече икономически. Големите градове в страната страдат от най-сериозния проблем със замърсяването на въздуха в историята на света. За година над 1,6 милиона китайци умират вследствие на станалия легендарен смог.

Същевременно добивът на петрол в Китай намалява. През миналата година страната се превърна в най-големия вносител на суровината, изпреварвайки САЩ по този показател. Очаква се добивите да продължат да падат поради изчерпване на съществуващите находища.

За увеличаването на боря на електрическите превозни средства Китай води целенасочена държавна политика. Бяха въведени квоти, изискващи седемкратно увеличение на продажбите на нови електрически леки и товарни автомобили и автобуси. Очаква се през 2025 г. да бъдат продадени 7 милиона такива превозни средства в Китай, спрямо около 1 милион през 2018 г.

Освен това Китай вече се опита да превземе пазара на автомобили с вътрешно горене и се провали в това начинание. При електрическите коли обаче конкуренцията в далеч по-слаба и китайските автомобилни компании се готвят за глобална експанзия.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.