Още по темата

Над 3000 реклами с разделящи обществото политически и социални послания, на теми като имиграцията, расата и равните права.

Такава кампания, реализирана с пари от Русия, осветлиха американските администратори на социалната мрежа „Фейсбук”.

Анализ: България може да е "троянски кон" на Русия в ЕС и НАТО

Вече официално Русия е враг номер едно на САЩ

Как Русия промени правилата на световната игра

Разпространяването на противоречивите послания, продължило 2 години и приключило през май 2017, е струвало 100 000 долара на поръчалите го.

Платените съобщения не са включвали подкрепа за определен политик, а са се съсредоточавали в гореизброените теми.

Разкритието на „Фейсбук” идва във важен момент. В глобален мащаб все по-важен е въпросът дали социалната мрежа спомага разпространението на т.нар. „фалшиви новини” – неверни информации, които най-често спомагат нечия политическа кауза.

В САЩ пък продължава разследването на предполагаемата руска намеса в миналогодишните президентски избори, спечелени от Доналд Тръмп.

Данните от вътрешната проверка в социалната мрежа ще бъдат предоставени на специалния прокурор Робърт Мюлер, който отговаря за разследването.

Платените съобщения са насочвали потребителите към 470 страници, в които се е разпространявала фалшива информация или по друг начин са нарушавали правилата за ползване на „Фейсбук”.

„Рекламите и акаунтите изглежда са се фокусирали върху разделящи обществото социални и политически послания в целия идеологически спектър”, допълва се в изявлението на компанията.

От „Фейсбук” смятат, но не могат напълно да потвърдят, че зад кампанията стои т.нар. „Агенция за интернет изследвания”. Организацията, базирана в Санкт Петербург, е известна с разпространението на про-Кремълска пропаганда в социалните мрежи.

Кампанията е била разкрита в рамките на вътрешно разследване в мрежата на Марк Зукърбърг, свързано с възможни злоупотреби по време на президентските избори в САЩ.

Самият Зукърбърг първоначално определи като „откачени” предположенията, че фалшиви новини, разпространявани чрез „Фейсбук”, са могли да решат вота в полза на Тръмп.