Още по темата

Във вторник беше разшифровано записващото устройство на параметрите на полета на самолет Ту-154 на Министерство на отбраната на Русия, разбил се миналата неделя в Черно море.

Руският военен ансамбъл замлъкна, не са открити оцелели

Руският самолет се разбил във водата на 6 км от пистата

Според предварителния анализ на данните, получени от черната кутия, развитието на непредвидена ситуация на борда на машината може да е започнало с неприбралите се поради някаква причина задкрилки.

Как функционира черната кутия

Намериха едната черна кутия на разбилия се руски самолет

Източник на „Комерсант” посочва, че записващото устройство е регистрирало отказ на системата за почистване на задкрилките на Ту-154, които осигуряват допълнителна подемна сила на крилата на пътническия самолет при излитане. Опитвайки се да компенсират възникналия в резултат на това пикиращ момент, пилотите са наклонили носа на самолета и са предизвикали критична ситуация.

Черната кутия е записала възклицанието „Задкрилки, по дяволите!” и след това думите на помощник-пилота „Командире, падаме!”

Според експерти в областта на авиацията обаче, непочистените задкрилки са „неприятен инцидент”, но не и такъв, който може да доведе до катастрофа.

По-рано беше съобщено, че са открити всичките три черни кутии на ТУ-154. Първоначалният анализ на записите ще позволи да се ограничи списъкът на причините за катастрофата, съобщи руското Министерство на отбраната.

Подготвя се отварянето на втората от черните кутии. Първичният оглед на извадената в сряда на повърхността тя е в добро състояние, информира „Интерфакс”.

„На външен вид състоянието е отлично. Малко е повредена топлоизолацията и защитната броня. Но дръжките са на място – първи признак за това, че ако няма въздействие на солената вода, то магнитната лента ще е запазена“, обясни Дмитрий Попов, старши инженер от разследващата комисия.