Още по темата

Китай анонсира плана си постепенно да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене. 

Азиатската страна е най-големият автопазар в света по брой продадени коли и може да се очаква тяхното решение да има глобален ефект.

Баварците ще представят 12 електромобила в следващите 8 години

PSA Peugeot Citroen публикува реалния разход на своите автомобили

До момента подобни планове са разкривали още Франция и Великобритания, които се ангажираха да прекратят продажбите на горивни автомобили до 2040.  

За разлика от тях китайските власти към този момент не се ангажират с финален срок. Времевият план за спирането на петролните коли в момента се разработва.

Анализаторите виждат няколко повода за китайското решение. От една страна то е в тон с поетия от комунистическото правителство ангажимент за активно участие в борбата с глобалното затопляне. Бензиновите и дизелови двигатели са един от основните източници на вредните парникови газове в атмосферата.

Друга причина е, че при преобладаващо използване на електрически коли ще се намали огромната зависимост на страната от вносния петрол.

Китай има и позицията на най-голям пазар на електрически коли, като там се осъществяват 40% от продажбите в световен мащаб.

Това е резултат и от дълготрайна правителствена политика на инвестиции в разработки и инфраструктура за електромобили.

Част от мерките на Пекин е и квотна система, с която производителите на коли ще са задължени всяка година да увеличават дяла на тези с електрически двигатели.

До 2020 този дял трябва да е 12%.

Новината засяга някои от най-големите световни производители, като „Волво” (които са китайска собственост), „Дженеръл моторс”, „Фолксваген” и „Нисан”, които имат или плануват производствени проекти в Китай.

Изцяло местна е „BYD Auto” – най-големият производител на електрически превозни средства в световен мащаб.  

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК