Още по темата

Американският президент Доналд Тръмп и ръководителят на социалната мрежа „Фейсбук“ Марк Зукърбърг влязоха в задочен словесен спор чрез социалните мрежи.

Тръмп обвини „Фейсбук“, че е „против него“, което веднага бе отречено от социалната мрежа.

Размяната на реплики дойде в момент, когато Зукърбърг решаваше дали да сътрудничи на Конгреса при разследване за евентуално руско влияние върху президентската кампания в САЩ.

„Фейсбук“ взе решение да предостави на Конгреса съдържанието на съобщения с политически характер, финансирани от руски субекти чрез закупуване на рекламно място в социалната мрежа.

Според пресата тези съобщения са целели да създадат у американците политическо напрежение по различни въпроси, така че това да навреди на тогавашния кандидат за президент от демократическата партия Хилари Клинтън.

Кремъл отрича каквато и да е било намеса в изборите в САЩ.

„Фейсбук“ винаги е бил против Тръмп“, написа президентът в „Туитър“. Според него и издания като „Ню Йорк таймс“ и „Вашингтон пост“ също са негови противници.

„Тръмп казва, че „Фейсбук“ е против него. Левицата твърди, че ние сме помогнали на Тръмп. Двата лагера са недоволни от идеи и съдържание, които не им харесват“, отговори Зукърбърг във „Фейсук“. Според него социалната мрежа „Фейсбук“ е „платформа за всякакви идеи“. 

Междувременно в Камарата на представителите на американския Конгрес изказват подозрение,

че руски компании се опитват да влияят върху енергийния пазар чрез социалните мрежи Facebook, Twitter и Alphabet.

Председателят на комисията по наука, космос и технологии в Конгреса – републиканецът Ламар Смит, изпрати до тези компании писмо с искане да дадат разяснения по въпроса.

"Фейсбук" осветли мащабна руска кампания за фалшиви новини

Вече официално Русия е враг номер едно на САЩ

В писмото си, чийто текст е публикуван на сайта на комисията, Смит иска от компаниите да предоставят информация за закупуването на рекламни площи от „руски организации”, използвани за текстове срещу добива на изкопаеми горива и срещу фракинга (технология за добиване на шистов газ).

В писмото се подчертава, че във Фейсук има над 100 000 единици реклами, свързани с руски акаунтни, целящи намеса и влияние върху политиката на САЩ чрез социалните мрежи. Затова е много вероятно Русия да е предприела аналогични действия за влияние върху енергийния пазар в САЩ чрез социалните мрежи.

Социалната мрежа "Фейсбук" вече заяви, че по време на кандидат президентската кампания руски ботове са купували реклама, за да влияят върху резултата от надпреварата.

Разследването на предполагаемата руска намеса в американските избори и предполагаемите връзки на президента Доналд Тръмп с Русия се води успоредно от ФБР и от Конгреса. Специален прокурор по разследването е бившият шеф на ФБР Робърт Мълър.