Още по темата

Скандалът с руската намеса в американските президентски избори не стихва, пише Би Би Си (BBC). По данни на шефовете на социалната мрежа „Фейсбук“ 126 млн. американски потребители може да са видели съдържание, качено от руски оперативни служители през последните две години.

От социалната мрежа информираха, че

около 80 хил. поста са били пуснати преди и след изборите през 2016 г. Повечето от тях са били разделящи социални и политически послания.

Тръмп обвини "Фейсбук", Зукърбърг му отговори

"Фейсбук" осветли мащабна руска кампания за фалшиви новини

Вече официално Русия е враг номер едно на САЩ

От „Фейсбук“ публикуваха данните преди изслушването в американския Сенат, където заедно с „Туитър“ и „Гугъл“, ще разкрие детайли относно влиянието на Русия върху популярните сайтове.

Русия многократно отрече твърденията, че се е опитала да повлияе на последните президентски избори в САЩ, на които Доналд Тръмп победи Хилари Клинтън.

80-те хил. поста са били публикувани между юни 2015 г. и август 2017 г. „Фейсбук“ съобщи, че са били

пуснати от руска компания, свързана с Кремъл.

„Тези действия са в противоречие с мисията на „Фейсбук“ за изграждане на общност и с всичко, което отстояваме“, казва Колин Стреч, адвокат на компанията, цитиран от агенция Ройтерс.

В понеделник „Гугъл“ разкри, че руски тролове са качили повече от 1000 видеоклипа в сайта за видеосподеляне „Ю Тюб“ в 18 различни канала, пише „Уошингтън Поуст“.

Социалнаа мрежа „Туитър“ значително увеличи данните за броя потребителски профили, които вероятно са създадени с цел пропаганда. Били са засечени и закрити над 2700 фалшиви профила, направени от руска интернет компания.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.