Още по темата

Главният изпълнителен директор на социалната мрежа Фейсбук Шерил Сандбърг призна, че социалната медия е реагирала твърде бавно на руската намеса в президентските избори в САЩ от 2016 г. и обеща повече усилия за спиране на дезинформационни кампании, предаде ДПА.

„Твърде бавно засякохме това и твърде бавно реагирахме.

Вината си е наша. Тази намеса беше напълно недопустима. Тя беше посегателство над ценностите на нашата компания и страната, която обичаме“, каза Сандбърг на изслушване в комисията за разузнаването на Сената на САЩ. Тя определи ситуацията като „надпревара във въоръжаването“.

„Заплахата, пред която сме изправени, не е нещо ново. САЩ винаги са се сблъсквали с атаки от противници, които искат да подкопаят демокрацията ни. Новото са използваните тактики“, добави Сандбърг. Тя посочи, че „сигурността никога не е нещо завършено“ и съобщи, че

Фейсбук е удвоил броя на служителите си в отделите по сигурността.

Фейсбук „е премахнал стотици акаунти и страници, замесени в координирано лъжливо поведение, т.е. те са заблуждавали хората за това кои са и с какво се занимават“, каза Сандбърг, цитирана от Ройтерс.

На същото изслушване шефът на социалната мрежа Туитър Джак Дорси заяви, че компанията му служи за дигитално публично пространство за обмен на идеи и макар че това в повечето случаи е нещо положително, някои злонамерени лица се възползват от платформата и оказват отрицателно влияние.

„Оказахме се неподготвени за огромните мащаби на проблемите, с които се сблъскваме.

Поемаме пълната отговорност по отстраняването им“, заяви той. Дорси съобщи, че Туитър взема мерки срещу измамите и манипулациите и че „всяка седмица се идентифицират от 8 до 10 милиона съмнителни акаунти“. Той увери, че Туитър не взема решенията си въз основа на политическа идеология, предаде Франс прес.

Туитър, както и Фейсбук, са обвинявани в пристрастност в ущърб на консерваторите, отбелязва агенцията.

Туитър не използва политическа идеология при вземането на решенията си

за категоризирането на съдържанието или за прилагането на правилата ни“, заяви Дорси и призна, че Туитър не е бил подготвен за огромните кампании с манипулиране на общественото мнение в социалните мрежи през последните години.

По време на предизборната кампания през 2016 г. хиляди фалшиви акаунти предизвикваха спорове сред избирателите с обсъждане на деликатни теми като расизма или имиграцията, отбелязва АФП.

"Фейсбук" осветли мащабна руска кампания за фалшиви новини

Социалните мрежи унищожават обществото

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.