О т старта си през 2015 г. като „Ксиаоми България“ ООД, xiaomishop.bg е първият бранд, който въвежда иновациите на Xiaomi, Redmi, Poco и други водещи марки на българския пазар. Компанията променя името си на „ЕксБорн България“ ООД и представя новия си бранд XBORN. Онлайн магазинът XBORN.bg предлага широка гама от смарт продукти, включително стоки от производители като Xiaomi, Blackview, Oukitel, Roidmi, Roborock и Nillkin.
Кога, как и кой стартира бизнеса на вашата компания XBORN?
- Стартирахме нашата компания под името “Ксиаоми България” през пролетта на 2015 година с пускането на онлайн магазина ни xiaomishop.bg, в който първоначално предлагахме единствено стоки на бранда Xiaomi. Бяхме само двамата, Стоян и Златина, и започнахме с идеята да популяризираме този много нов и непознат бранд за България и като цяло за Европа. По това време компанията Xiaomi беше млада, основана преди едва 3 години като stаrt-up в Китай и все още продукти й бяха предназначени за китайския и впоследствие за азиатския пазар. Трудно е да налагаш нов, непопулярен бранд , но това беше и целта ни, да намерим нашата ниша и да предлагаме иновативни смарт продукти, които не са навсякъде в търговската мрежа.
В самото начало работихме само с онлайн магазина, но много скоро се убедихме, че клиентите искат да видят продуктите на живо, да се убедят, че реално е възможно да получат смарт продукт - било телефон, екшън камера или power bank с наистина високо качество, но на много по - ниска цена от продуктите на популярните брандове в същия сегмент. Така отворихме и първия ни физически магазин няколко месеца по - късно. От началото до днес винаги сме се стремили да поддържаме честни и близки отношения с клиентите си.
2016 - 2017 година станахме представители за България на още две китайски компании - NILLKIN, която е производител на аксесоари и периферия за смарт телефони и таблети и BLACKVIEW, производител на смарт телефони и таблети, PC-та и други смарт устройства и специализиран най - вече в производството на такива с IP68 сертификация (водо и прахоустойчивост) и усилен корпус.
И двата бранда бяха напълно нови за българския пазар, но с времето ги наложихме и успяхме да докажем на клиентите си, че могат да се доверят на тяхното качество. С продуктите на Blackview ние станахме доставчици и партньори на много компании, сред които HAPPY, Lukanet, Microinvest, ASP, Spagetti Kitchen, KFC, Ribs&Sticks, ДПУСЯ, STS и много други. За всеки от брандовете направихме и отделни онлайн магазини, като с продуктите на Nillkin стъпихме и на румънския пазар.
Преди 2 години започнахме да предлагаме на клиентите си и резервни части и аксесоари за роботите - прахосмукачки на брандовете Xiaomi, Roborock, Dreame, Roidmi, Viomi и др. Обогатихме порт фолиото си освен с нови продукти, но и с още три нови онлайн магазина, съответно за пазарите в България, Румъния и Гърция, специализирани в предлагането на части за прахосмукачки - роботи. Това естествено преля в нашата следваща стъпка, а именно да направим извън гаранционен сервизен център за роботите, тъй като се оказа, че сме единствените вносители за България на резервни част за тях.
През последната година станахме представители на още един бранд - OUKITEL, отново производител на смарт телефони и таблети с IP68 сертификация.
Кои са най-продаваните ви продукти и защо мислите, че са толкова популярни?
- През годините, а дори и сезонно, търсените продукти се променят. Понякога са телефоните и таблетите с IP68 сертификация, за които имаме както множество клиенти на дребно, така и много компании, на които сме дистрибутори. В други моменти най - продавани са прахосмукачките роботи и консумативите за тях. Винаги е различно, понякога очакванията ни се оправдават, понякога - не.
С преминаването от xiaomishop.bg към XBORN.bg, компанията ви разширява значително своето портфолио от смарт продукти и аксесоари. Какви бяха основните предизвикателства, свързани с този преход, и какви нови възможности видяхте за развитие на бизнеса си?
- Всъщност портфолиото ни се разширяваше в годините постоянно, и името xiaomishop.bg ни “отесняваше” и ограничаваше все повече. Отдавна имахме нужда от промяна, но от друга страна клиентите ни познават и ни гласуват доверие от години под името “Ксиаоми България” , а онлайн магазинът ни с домейн www.xiaomishop.bg е познат, СЕО оптимизиран и наложил се във времето.
Тази година обаче окончателно се решихме да създадем наш собствен бранд - XBORN и съответно да преименуваме компанията и домейна на водещия ни онлайн магазин. Съзнавахме, че ще има някои сътресения при миграцията, донякъде наново трябва да градим доверие в новия бранд, но в същото време вече сме далече от съсредоточаването ни само върху продуктите на Xiaomi. Така се роди и новото ни име XBORN - в началото беше Xiaomi, а впоследствие дойдоха марките Blackview, Oukitel, Roboroock, Nillkin, а тепърва ще добавяме и още.
Как избирате кои нови марки и продукти да добавите към вашето портфолио, и какви критерии използвате, за да се уверите, че предлагате само най-иновативните и качествени решения на вашите клиенти?
- Някои от компаниите и доставчиците ни сами ни потърсиха с желание да работят с нас, с други ние направихме целенасочена връзка, защото искахме да предлагаме техните продукти. Стремим се да създаваме трайни и устойчиви връзки с производителите и дистрибуторите, с които работим и вече наистина имаме дългогодишна история с голяма част от тях.
За да подбереш качествени продукти трябва да ги пробваш първо, по друг начин няма как да разбереш. Ако си доволен продължаваш работа с дадената компания, ако - не, търсиш по - добри алтернативи. Относно качеството на услугите, които предлагаме - стараем се за всеки клиент, без значение на дребно или на едро пазарува, от постоянните ни клиенти ли е или еднократно е попаднал на нас, да остане доволен от услугите ни и да се върне отново при нас.
Относно иновативните решения в нашата фирма Стоян е човекът с новаторските идеи. Той винаги търси нови подходи, нови решение и има блестящи идеи, които в повечето случаи успяваме да реализираме. Благодарение на тях продължаваме развитието си и разширяваме дейностите си постоянно.
Какво смятате, че трябва да се промени в бизнес средата в България?
- От 2015 година, когато стартирахме бизнеса си, до днес най - вече страдаме от нелоялната конкуренция, които работят в сивия сектор, а в нашия сегмент на търговия, много голяма част от търговците работят именно по този начин. През годините очаквахме, че политиката на държавата ще се промени, ще има някаква регулация, вече за съжаление спряхме да се надяваме на някакви промени. Продължаваме да наблюдаваме как много търговци си позволяват всякакви своеволия, работят по този начин от години, но държавата явно няма волята да промени политиката си.
XBORN е част от eCommerce Awards 2024 – конкурсът, който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече информация за наградите и как да се включите, може да намерите тук: ecommerceawards.bg.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!