Наградите „Продукт на годината“ бяха раздадени
Източник: netinfo
0

Н а впечатляваща церемония, за втори пореден път у нас бяха раздадени престижните международни награди за иновации в потребителския сектор „Продукт на годината“. Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България, проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респондента, следвайки уникалната методология на програмата.

Във второто издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 16 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител, в резултат на независимия потребителски вот.

На церемонията бяха официално наградени новите носители на престижното отличие „Продукт на годината 2018“ за България, в присъствието на мениджъри на водещи компании, опериращи в потребителския сегмент, експерти по маркетинг и представители на медиите.

 

КАТЕГОРИЯ

ПОБЕДИТЕЛ

КОМПАНИЯ

Млечни продукти

Скир

Лидл България

Прахосмукачки

Безжична прахосмукачка BCH65PET, Bosch

БСХ Домакински уреди България

Почистващи препарати

SAVO ‘LIVING HYGIENE’ – Серия спрейове и препарати за под

Unilever

Тоалетни блокчета

Domestos Power 5

Unilever

Грижа за лице

Комплект грижа за кожата NovAge Bright Sublime

Oрифлейм България

Моторни масла

Shell Helix HX8 ECT 5W-30

Orbico Bulgaria

Сладка

Шипков мармалад

Лидл България

Матраци

ДОРМЕО АйМемори S

Студио Модерна България

Бебешки пелени

Pampers Pants

Procter & Gamble

Перилни препарати

Ariel 3in1 PODS Lavender

Procter & Gamble

Омекотители

Lenor Inspired By Nature
Fabric Softener

Procter & Gamble

Препарати за съдове

Fairy Lemon

Procter & Gamble

Медицински изделия и лекарствени продукти за деца

Джуниър-Ангин близалки

PHOENIX Pharma EOOD

Безалкохолни напитки

FUZETEA

Кока-Кола България

Банкови карти

Дебитна карта за деца и тийнейджъри

Първа инвестиционна банка

Хляб

Зеленчуков хляб

Лидл България

 

„Червеното лого „Продукт на годината“ е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите“, сподели Ралица Бехар, представител на „Продукт на годината“ за България. „Международната програмата за иновации в потребителския сектор все още прави първите си крачки в България, но само за една година разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително, според независмото национално представително проучване на Nieslen Bulgaria“.

Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор „Продукт на годината“ се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.

Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата „Продукт на годината“ и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.

I ЗА PRODUCT OF THE YEAR

Програмата „Продукт на годината“ е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 30 години програмата успешно се реализира в десетки страни, включително и на ключовите пазари: САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. дебютира и в България.

I ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ

Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата „Продукт на годината“, трябва да демонстрират иновация в своята категория. Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта. Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция или по-добра опаковка. При услугите това може да бъде или нова, или подобрена версия на вече съществуваща услуга.

Не е задължително иновацията да е революционна, достатъчно е да прави живота на потребителите по-добър и по-лесен.

ПРОУЧВАНЕТО

„Продукт на годината“ си партнира с авторитетната агенция за маркетингови проучвания
Nielsen Bulgaria, за да изследва национално представителна извадка на българските потребители. Проучването има за цел да оцени:

- Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% от общия вот),

- Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% от общия вот),

- Удовлетвореността на потребителя от съответния продукт/услуга (50% от общия вот).

I РАЗПОЗНАВАЕМОСТ И ДОВЕРИЕ КЪМ ЛОГОТО „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“

През септември 2017 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемост и за доверието към логото*. Ето и основните изводи от проучването:

- Всеки втори потребител вече е чувал за „Продукт на годината“ само след първото издание на програмата;

- 59% от респондентите са виждали логото „Продукт на годината“;

- 69% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото;

- 72% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качествоот други аналогични продукти без логото;

- 74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта

- Всеки пети вече е закупил продукт с логото „Продукт на годината“;

- Всеки трети, закупил продукт с логото „Продукт на годината“ твърди, че но има съществено значение за неговия избор;

- Половината от потребителите биха закупили продуктс логото „Продукт на годината“, а останалитебиха обмислили закупуването му.

I ЕКСПЕРТНОТО ЖУРИ НА „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“ В БЪЛГАРИЯ

Ролята на Журито е да разгледа отговорно кандидатурите на всички продукти и да се увери, че само тези с истински иновации и нововъведения преминават към фазата на националното потребителско проучване. Членовете на Журито не участват във финалното потребителско проучване, осъществявано от Nielsen Bulgaria.

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ЕКСПЕРТНОТО ЖУРИ | Проф. Христо Катранджиев | Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, Университет за национално и световно стопанство

Атанас Райков - Генерален мениджър, директор „Телеком партньорства“, Централна и Източна Европа Viber
Георги Камов - Консултант за иновации, автор и лектор
Даниела Узунова - Мениджър „Пазар България“, „Данон България“
Ивайло Рашев - Управител, БСХ „Домакински уреди България“
Катя Джатова - Главен редактор, сп. PROGRESSIVE
Лилия Тодорова - Ръководител маркетинг Топли напитки, „Кока-Кола ХБК България“
Мара Георгиева - Журналист, в. „Капитал“
Милва Караджова - Ръководител направление „Корпоративни комуникации“, „Белла България“
Поля Александрова - Мениджър „Връзки с обществеността“, Нова Броудкастинг Груп

I КОНТАКТИ

За допълнителна информация, моля, свържете се с офиса на „Продукт на годината“, Представител за България - Ралица Бехар; email |office@produktnagodinata.bg; тел.  +359 2 953 11 37; www.produktnagodinata.bg

 
Мъж на смъртен одър: - Жено, да ми кажеш преди да умра децата мои ли са? - Абе да ти кажа, ама ако не умреш?!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Мъж загина при пожар в Силистра

Мъж загина при пожар в Силистра

България Преди 25 минути

По първоначални данни той е починал вследствие на задушаване

Тенев: Виждал съм Стефан Димитров в КАТ, преди това никога

Тенев: Виждал съм Стефан Димитров в КАТ, преди това никога

България Преди 1 час

Бившият шеф на КАТ коментира обвиненията, че разследваните Стефан и Марин Димитрови били близки с него и той ги е запознал с Бойко Рашков

Джош Хартнет

Джош Харнет е сериен убиец с прякор "Касапина" в новия филм на Шаямалан

Любопитно Преди 2 часа

Филмът се очаква по световните екрани след няколко месеца

Катастрофа с бременна жена край град Шипка

Катастрофа с бременна жена край град Шипка

България Преди 2 часа

Причината за инцидента е отнето предимство

Заловиха рекордно количество хероин на "Капитан Андреево"

Заловиха рекордно количество хероин на "Капитан Андреево"

България Преди 3 часа

Пресичането на трафика на наркотик е част от специализираната операция за засилване контрола на ГКПП

Има ли риск от епидемия от коклюш в Кюстендил?

Има ли риск от епидемия от коклюш в Кюстендил?

България Преди 3 часа

От началото на годината в областта има осем случая на заразени с болестта, като пет от тях са деца

<p>Китай има нова стратегия, за да &quot;печели войни&quot;</p>

"За да печели" войни": Китай създава нови сили за киберзащита

Свят Преди 4 часа

Те са "стратегически клон" на въоръжените сили, заяви говорителят на китайското министерство на отбраната У Цян

Силни взривове отекнаха в Одеса и Черноморск

Силни взривове отекнаха в Одеса и Черноморск

Свят Преди 4 часа

По информация на регионалните приложения в Telegram украинските въоръжени сили са унищожили балистична ракета и дрон

Двама светци почитаме днес, ето кои са те

Двама светци почитаме днес, ето кои са те

Любопитно Преди 5 часа

Единият бил родом от Цариград и живял през IV век, а другият се подвизавал като отшелник на Синайската планина в първата половина на VI век

Мъж намушка три жени в Швеция

Мъж намушка три жени в Швеция

Свят Преди 5 часа

Нападателят бе прострелян и задържан от полицаи

Зодия Телец и сексът

Зодия Телец и сексът

Любопитно Преди 5 часа

Зоната на комфорт е много важна за този знак

Израел заплаши да отмъсти: Изглежда това е бил внимателно планиран военен отговор

Израел заплаши да отмъсти: Изглежда това е бил внимателно планиран военен отговор

Свят Преди 5 часа

Иранските лидери заплашиха с незабавен и силен отговор на всяка израелска атака

<p>&quot;Турция може да бъде балансьор&quot;: Ердоган на посещение в Ирак&nbsp;</p>

Турският президент Ердоган с официална визита в Ирак

Свят Преди 5 часа

На върха на дневния ред на Ердоган в Багдад е осигуряването на подкрепа за Турция за планирана офанзива срещу кюрдската бунтовническа група ПКК

Главчев и посланикът на САЩ у нас обсъдиха 7 и 8 блок на АЕЦ "Козлодуй"

Главчев и посланикът на САЩ у нас обсъдиха 7 и 8 блок на АЕЦ "Козлодуй"

България Преди 5 часа

Проектът е сред основните приоритети в работата на настоящото правителство

Внимание! Жълт код за значителни валежи в събота

Внимание! Жълт код за значителни валежи в събота

България Преди 6 часа

Минималните температури ще бъдат между 2° и 7°