"Гугъл" (Google Inc.) подаде молба до Европейския съюз за разрешение да придобие рекламния тракер "ДабълKлик" (DoubleClick) в сделка за 3,1 млрд. долара (2,29 млрд. евро).
Тази сделка вече предизвика вълнения сред конкурентите на компанията и поддръжниците на защитата на информацията заради контрола, който компанията ще получи върху интернет рекламата, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
"Гугъл" съобщи, че е отправил искане към регулаторните власти на ЕС преди два месеца да проучат "всички аспекти на трансакцията" преди да подаде молба за официално одобрение.
Други технологични компании информираха, че са получили въпросници от ЕС, за да изкажат своето мнение за сделката, което е крайно необичаен ход за регулаторните власти.
Европейската група на потребителите и конкурентни компании изразиха опасенията си за сделката, тъй като тя ще даде на "Гугъл" достъп до огромен обем информация за това как хората използват интернет и какво търсят там, а подобна информация е много ценна за рекламните компании.
Това би била най-голямата сделка в кратката история на компанията. Преди година "Гугъл" купи световния лидер за видеообмен YouTube за 1,65 млрд. долара.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!