В ъпреки нарастващия брой антивирусни, антишпионски и други подобни програми интернет потребителите искат допълнителни инструменти, най-вече за борба със спама.
Това показва проучване, осъществено от ESPC (E-Mail Sender and Provider Coalition) в сътрудничество с компанията "Ipsos". Получените данни могат да докарат много главоболия на маркетинг специалистите, които правят легитимни рекламни спам кампании.
Над 80% от запитаните 2200 онлайн потребители са казали, че съобщават за спам и че използват опциите за неподписан имейл, но около 90% от тях искат още инструменти за неподписани съобщения в своите имейл приложения.
Близо 80% се нуждаят от бутон "report fraud" сред инструментите за борба със спама, за да могат да маркират подозрителните съобщения като такива.
Докладът предоставя важна информация както за изпращачите, така и за получателите на имейли.
Днешният потребител е образован относно електронната поща и е готов да използва доброволно всички възможни функции, за да управлява своя имейл и да предоставя обратна връзка как се справя с нежелани съобщения, споделят от ESPC.
Индустрията като цяло трябва да се вслуша в нуждите на потребителя, за да може да спечели неговото доверие, препоръчват анализаторите.
Проучването разкрива нуждата от нова практика за рекламите чрез имейл, още повече, че "IronPort" докладва за увеличение на спама с над 100% спрямо 2005 г. Сегашният обем на нежеланата поща се оценява на 63 млрд. съобщения всекидневно в световен мащаб.
Докладът на ESPC съветва изпращачите да се уверят, че получателите разпознават имейлите им, и да попълват информацията и в редовете "From" (Подател), и "Subject" (Относно).
От проучването става ясно, че 53% от запитаните биха били по-склонни да отворят и прочетат електронно послание, ако компанията, която го е изпратила, е сложила и сертифицирана иконка в имейла.
Огромният обем на спама прави получателите скептично настроени към всякакви съобщения, които получават по електронната си поща, посочват от организацията за антиспам проучвания "Internet Research Task Force".
Спамът не е отровил напълно електронната поща, но фирмите, които рекламират чрез имейл, ще трябва да се постараят повече, за да убедят получателите, че това е желано електронно писмо.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!