Ил лючително драматично завърши тазгодишното рали "Дакар". При автомобилите хегемонията на Mitsubishi отново бе пълна. Първите четирима състезатели в крайното класиране бяха именно с такива автомобили. Преди старта на състезанието на 1 януари всички очакваха, че "диамантите" отново ще са доминиращата марка. По време на първите 7-8 етапа обаче изглеждаше така, сякаш очакванията щяха да се опровергаят. Много силни времена даваха отборите състезаващи се с BMW X5 и Nissan Pathfinder. Бъгитата на Volkswagen не отстъпваха много на останалите. В крайна сметка се оказа, че опитът надделя. Явно въпреки бързината на останалите, Mitsubishi бяха най-надеждните автомобили и именно това им донесе победата. Водач през 15 от 17-те етапа бе Стефан Петерханзел. Французинът е една от легендите на "Дакар", само че при мотоциклетистите. В предпоследния ден от маратона той се удари в камък и не можа да продължи без помощта на сервизния камион. Това му коства победата и Петерхансел завърши трети. Късметлийската победа остана за миналогодишния победител Хироши Матсуока, а втори финишира Фонтене. Най-доброто класиране за автомобил от друга марка отбеляза южноафриканецът де Вилер с Nissan Pathfinder.
При мотоциклетистите най-бърз и стабилен през всичките 17 етапа бе Ришар Сенкт, естествено с КТМ. След него финишира друг французин, Сирил Деспре. Миналогодишният победител Фабрицио Меони остана трети. След като изостана след европейските етапи, от Меони се очакваше да навакса из пясъците на Африка, но най-интересното бе, че това не се случи и първите двама бяха в състояние да поддържат неговото темпо. Първите 15 мотоциклета в крайното класиране бяха КТМ, а 16-тият бе Юн Мацухаши с Honda.
При камионите битката също бе много оспорвана и интересна. Отлично се представиха баща и син де Рой. И двамата карат с DAF. Младият де Рой водеше през по-голямата част от състезанието. В началото и де Рой-старши караше добре, но повреда в скоростите го забави фатално. Жерардус де Рой катастрофира спускайки се от една дюна и така Владимир Чагуин излезе начело. Руснакът с Kamaz беше фаворит от самото начало, но срещна солиден отпор от въпросните холандци. В общото класиране при марките Kamaz и DAF имат по 7 етапни победи, а Tatra са с две.
Драмата е пълна (Спорт на колела)
Изключително драматично завърши тазгодишното рали "Дакар". При автомобилите хегемонията на Mitsubishi отново бе пълна. Първите четирима състезатели в крайното класиране бяха именно с такива автомобили. Преди старта на състезанието на 1 януари всички очакваха, че "диамантите" отново ще са доминиращата марка.
31 януари 2003, 10:55
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!