"Купи едно, вземи две" - с този призив е лесно да изкушиш клиент, когато става дума за втора напитка в бара или някоя дреха от миналогодишна колекция. Сега обаче с него опитва да примамва купувачи белгийски търговец на... автомобили, съобщава агенция Ройтерс.
Автомобилният дилър "Кардоен" (Cardoen.be), който чрез осемте си представителства в цялата страна реализира около 10 хиляди продажби на нови и малко употребявани коли годишно, започна нестандартната си рекламна акция в края на миналия месец и е обявил, че тя ще продължи до средата на декември.
През това време кандидат купувачите ще могат да избират сред нови автомобили, чиято цена започва от 22 800 евро. Моделите в тази категория са предимно по-големи, еднообемни (ванове) или всъдеходи. В цената им няма никакви отстъпки.
Тук обаче идва втората част. Ако си е избрал кола от първата категория, клиентът получава безплатно и втори автомобил.
Тук изборът е между 50 съвсем нови и 50 малко употребявани возила, като обикновено става дума за градски коли. Клиентът има три месеца на разположение да направи своя избор, след като вече си е купил кола от първия списък.
Старата му кола пък може да бъде изкупена от автомобилния дилър.
"Не изпускайте възможността, която ви предлагаме. Съжаляваме за конкуренцията, но офертата ни е 100% истинска. Няма лъжа, няма измама", хвалят се от "Кардоен".
На въпроса как успяват да предложат подобни условия, отговарят просто: автомобилните производители в момента са в криза и за тях е важно да пласират наличните си запаси от вече произведени коли, дори и с голяма отстъпка.
Именно това използвали от "Кардоен" - взимали нови коли, предимно предназначени за Южна Европа, които обаче производителите не могат да пласират там заради сериозно падналото търсене.
В самата Белгия регистрациите на нови автомобили са намалели с почти 16,5% на годишна база, докато в Испания спадът е към 50%.
"Идват хора от цяла Белгия, даже и от чужбина. Магазините ни се посещават от десет пъти повече клиенти, отколкото обикновено", казва търговският директор Иво Вилемс.
Хората ще продължават да купуват коли, само трябва да им предоставиш колкото се повече повече стимули, да продаваш по нов начин, добавя той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!