А социацията на българските износители обучи над 100 малки и средни предприятия как да стъпят на необятния китайски пазар, предаде репортер на БГНЕС.
"Убедени сме, че това обучение ще даде основа за разширяването на търговските отношения между фирми от Европейския съюз и Китай и ще улесни достъпа на българските малки и средни предприятия до китайския пазар", заяви изпълнителният директор на АБИ Милена Ценова. "Това е страна, която независимо от кризата, бележи силен ръст на БВП – около 10% през последните пет години – и се превърна във втората по сила икономика в света. Китай вече е член и на СТО, и всичко това открива нови възможности пред бизнеса от Европа", подчерта тя.
Според нея не трябва да тръгваме към китайския пазар с нагласата, че сме от малка България". "Говорим за страна със стокообмен от 3,87 трилиона долара за 2012 – място има за всеки, стига да знае как", добави Милена Ценова.
Тя обърна внимание на факта, че в Китай просто така не могат да влязат редица стоки, защото има много изисквания за качество и се минават много проверки."За да правите бизнес в Китай е необходимо да има междудържавни споразумения", подчерта Ценова и добави, че българската държава прави всичко възможно в тази посока, за да засили двустранните връзки.
"АБИ поддържа много тесни търговски връзки с официалните представители на България в Пекин и Шанхай, защото те са нашият остров в Китай. От тях получаваме важна информация, естествено през министерството на икономиката и енергетиката. Поддържаме много добри отношения и с Българо-китайската търговска камара /БКТК/", уточни Милена Ценова, разяснявайки по-конкретно работата на ръководената от нея асоциация.
Коментирайки износа на български стоки и въобще на износа от по-малки страни-производители към големи пазари, тя подчерта, че "големият проблем е количеството". "Започнахме съвместна работа с БКТК, за да намерим начин да стандартизираме продукти от една и съща гама, но от различни производители, така че да се правят по-големи количества. Те да са сертифицирани и добре приети на китайския пазар. Това ще ни позволи да изнасяме", заяви Ценова. "Това е партньорство в името на българския бизнес, за да подпомогнем фирмите. Особено за малките фирми е трудна задача, защото те не разполагат с ресурс /човешки потенциал, финансов/ да се реализират сами", уточни тя и призова родният бизнес да използват изложенията, които се организират, за да създава контакти с китайските партньори.
Асоциацията на българските износители /АБИ/, съвместно с Европейския център за малки и средни предприятия в град Пекин организираха семинар на тема: "Готови ли сте за бизнес в Китай". Обучението е насочено към малки и средни предприятия с интерес да стъпят на китайския пазар и да развиват бизнес и търговски взаимоотношения с китайските компании. На форума присъстваха повече от 100 компании – производители и търговци на храни и напитки, козметика, фармацевтични продукти, химическата индустрия и туризъм.
Семинарът е част от програмата на АБИ за насърчаването на българските компании да предприемат първи стъпки към нови перспективни пазари и да разширяват пазарното си присъствие там. Семинарът предостави систематизирана информация за бизнес средата в Китай, особеностите на търговията в азиатската държава, законодателството, стандартите и изискванията за съответствие при износ за Китай, защитата на интелектуалната собственост.
АБИ е създадена да промотира българския износ на световните пазари. Тя е изцяло експортно ориентирана организация, която обединява фирми от различни сектори на българската икономика. Към момента членовете на АБИ формират над 30% от общия износ на страната. /БГНЕС /
АБИ обучи 100 фирми как да правят бизнес в Китай
Асоциацията на българските износители обучи над 100 малки и средни предприятия как да стъпят на необятния китайски пазар, предаде репортер на БГНЕС.
1 ноември 2013, 11:48
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!