Още по темата

Учени съветват да слагаме повече олио или зехтин в салатата, защото така витамините се усвояват по-добре, съобщи Интернешънъл бизнес таймс.

Ефектът може да се постигне и с други източници на мазнини, като ядки и сирене.

Оптималното количество е 32 гр мазнина, което е равно на две супени лъжици.

Защо трябва да похапваме туршии

Във видеото горе вижте няколко чудесни храни за отличници

Мазнините подобряват усвояването на осем полезни съставки, сред които витамините А, Е и К, които предпазват от рак и подобряват зрението.

При двойно количество мазнина се удвоява и усвояването на витамини. 

Лесен хранителен режим за здраве и добра форма

Според предишни изследвания олиото подобрява усвояването на ликопена от доматите и бета-каротина от морковите.

Изследването за усвояването на хранителните съставки е извършено от учени от университета на Айова.

9 храни с мазнини, които са подходящи за диета

Те са работили с 12 жени, като са им давали салати с 0, 2, 4, 8 или 32 гр соево олио, добавено към соса.

Максимално усвояване на полезните съставки имало при 32 гр мазнина.

Вижте и кои са храните, които забавят стареенето

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.