Още по темата

Учени от университета в Тел Авив констатираха, че пропускането на закуската може да предизвика затлъстяване, диабет тип 2, хипертония и сърдечносъдови болести, съобщи Лента.

Изследването обхванало 18 души с наднормено тегло, засегнати от диабет, и други 18 участници с нормално телесно тегло.

В ГАЛЕРИЯТА ВИЖТЕ 11 НАЧИНА КАК ДА ПРОМЕНИТЕ ТЯЛОТО СИ БЕЗ ДИЕТА

В един от дните в рамките на изследването участниците консумирали храна сутрин и на обяд, а в друг - само обядвали.

При това им били взети кръвни проби, за да се изясни концентрацията на определени протеини, а по съдържанието им да се установи активността на гени, свързани с храносмилането.

Във видеото горе вижте и едно интересно предложение за закуска.

Храните, които не бива да хапвате, докато сте на работа

Източник: Getty Images/Guliver

Освен това били определени нивата на глюкозата, инсулина и ензима дипептидилпептидаза-4, който е замесен в регулирането на имунната система.

Експертите заключили, че приемането на храна на закуска предизвиква правилната експресия на гени, които трябва да се включат в даден период от денонощието.

3 бързи идеи за съботна закуска в леглото

Това на свой ред допринася за регулиране на телесното тегло, артериалното налягане, ендотелните функции и възпрепятства появата на атеросклероза както у здравите хора, така и у диабетиците.

У хората, които пропускат закуската, се повишило нивото на кръвната захар и се понижила чувствителността към инсулина в останалата част от денонощието. Те станали по-податливи към напълняване, макар да не преяждали. 

Вижте кои са най-добрите комбинации от храни за здравето

Резулататите от изследването са качени на сайта MedicalXpress.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.