Още по темата

От 30 август до 11 септември източните квартали на София ще останат без топла вода. И то не за първи път тази година. Плановото или аварийно спиране на топлата вода все още е сериозен проблем в българските градове и за повечето хора в случващото се няма никакви позитиви.

Според доста учени обаче къпането със студена вода може би не е чак толкова лоша идея.

Перфектното събуждане
Специалистите препоръчват студени душове, особено сутрин. Директният контакт със студената вода действа като шок за тялото и то реагира по единствения възможен начин – започва да поема въздух по-дълбоко и ускорява пулса. Вследствие на това се увеличава приема на кислород, а кръвообращението се подобрява значително. Това е равно на сигурно събуждане и сутрешно зареждане с енергия.

Здрава кожа
Докато топлата вода бързо изсушава кожата, студената вода свива порите и (поне временно) стяга кожата. По същия начин действа и на косата – редовните студени душове придават на косата лъскавост, тъй като стягат космените фоликули.

Буден ум
Освен че по съвсем естествен начин изостря сетивата и избистря мислите, студената вода може да бъде дори по-полезна за твоя ум. Според множество изследвания, къпането с ледена или хладка вода значително намалява стреса, като едновременно с това увеличава производството на глутатион – мощен клетъчен антиоксидант, който действа като имуностимулант и подпомага действието на множество други аминокиселини.

Без лоши мисли
Ледените душове са и отличен начин за справяне с депресията, тъй като стимулират отделянето на норадреналин от надбъбречните жлези, а той от своя страна води до прилив на енергия в тялото и мозъка.

Здрави мускули
След тежка тренировка във фитнеса или активен спорт на открито, мускулите са претоварени и често наболяват. Потапянето във вана с ледена вода или продължителният студен душ са ефективен начин за намаляване на тези болки. За най-пълен ефект обаче тялото трябва да остане в студената вана поне в продължение на 20 минути. Бррр!