К ак пазаруват хората онлайн? Потребителското поведение е интересна тема за всеки онлай търговец, затова днес ви представяме Лювлю Талои - румънски специалист, който помага на онлайн бизнесите да оптимизират процеса си на поръчка и съответно да увеличат броя на поръчките си. Той ще бъде лектор на предстоящия eCommCongress на 6 април в София.
Ето какво разкрива г-н Талои за онлайн пазаруването.
- Различават ли се купувачите в различните страни?
- Като цяло не, но може би по-осезателна разлика има в страни, в които например се чете отдясно наляво или отгоре надолу по колони. Най-важен обаче е моментът на финализиране на поръчката и премахването на всеки обезпокоителен момент от този процес.
Значение също има и продуктовата категория. Клиентите имат различен вид поведение, когато закупуват играчки, електроника или дрехи, например.
- Как един онлайн търговец може да направи процеса за закупуване и поръчка по-лесен?
- За да имате бърза и лесна поръчка трябва да помислите за потребителските страхове, несигурности и съмнения. Голяма роля при процеса на поръчка играе сигурността - например чрез сертификат за качество, коректни данни на компанията, която продава, гаранционни условия и други.
Друг подход е и чрез задоволяването на “незададените въпроси” за продуктите и услугите, които предлагате. Изчерпателното описание също е добра стъпка в правилната посока.
- Можете ли да ни посочите примери от вашата практика?
- Добър пример за улесняване на процеса е да не насилвате клиента да си създаде акаунт.
Друг съвет е да използвате лесно разбираеми съобщения, когато в сайта възникне грешка. Много бизнеси показват 10 полета за попълване, някъде възниква грешка и най-отгоре на формата се появява надпис “моля попълнете полето” и клиента се чуди кое от всичките 10 да попълни.
По време на моята презентация на eCommCongress ще споделя 20 трика и съвета за това как да улесним потребителите в реализирането на поръчка и как да изглежда приятелски този процес.
- След анализирането на резултатите от оптимизация на процеса, какви са следващите стъпки за да генерираме повече продажби?
- Винаги имайте в предвид, че оптимизацията на конверсиите не е “Светия граал” на успешните онлайн бизнеси. За тази цел аз използвам друг инструмент.
Кръстил съм го “Уравнение на онлайн търговеца”. Най-вероятно ще спомена и за него. Трябва да инвестирате 33% от своя бюджет в онлайн реклама, 33% в оптимизация на процеса на поръчка и потребителски път и 33% в маркетинг на самите продукти.
Обикновено, вършейки своята работа, постигаме около 30% ръст в продажбите на клиентите. По-лошо изградените магазини ще покажат по-голям ръст спрямо по-добре изградените и оптимизирани при самото си създаване. Няма конкретни правила, по които да се направи сравнение.
Стремежът е винаги да се оптимизира нещо - било то времето на зареждане на страницата, намаляване броя на полетата за попълване, намаляване на факторите, които биха разсеяли клиента или биха го накарали да прави избор между продукта, който е харесал и “евентуално подобен”, който вижда от същата категория. В общи линии процесът е като първите стъпки на бебето - малки, но уверени.
- Какъв е вашият личен съвет към всички онлайн търговци за да бъдат успешни търговци?
- Изхождайки от “Уравнението на онлайн търговеца” клиентите трябва да разберат, че не можеш да инвестираш само в онлайн реклама. Само в оптимизация на процеса на поръчка или в самите продукти като единични случаи. Успехът е комбинация от всички тези действия и ако насочите целия си бюджет само в един елемент, то няма да постигнете резултатите, които биха ви направили щастливи.
Хубаво е да разпределите средствата по равно.
- Какви са тенденциите в онлайн търговията следващите години според вас?
- Прогнозирам, че ще има забележителен ръст на електронната търговия в Източна Европа през следващите 5-10 години и то в двуцифрено измерение. Все повече хора ще започнат да поръчват стоки онлайн.
Също ще има и интегрирани подходи на продажба за единно преживяване - независимо дали се случва през десктоп компютър, мобилно устройство или във физически магазин. Също така ще се засили и Multichanel подхода - интеракция в различни платформи като телевизия, мобилни устройства, чат платформи и други.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!