Още по темата

Изненадващ фалит на туроператор доведе до много провалени резервации. Компанията „София тур и Холидей” обяви, че е изпаднала в несъстоятелност, а Министерството на туризма започна спешна проверка в офисите на фирмата. 

"Със съжаление се налага да ви информираме, че след 19 години коректна и успешна работа на туристическия пазар се налага да прекратим своята дейност.
През годините изживяхме с вас редица празници, делници, радости успехи и разочарования", пише на сайта на компанията, където се отправят и критики към виновните според тях за това.

„След като разплатихме стари задължения към партньори, изпадаме в несъстоятелност и не можем да изпълним предстоящите пътувания”, заявяват в декларация от екипа на туроператора, цитирани от Министерството на туризма.

В Министерството на туризма днес е постъпило едно обаждане от клиентка, че от два-три дни на телефоните в офиса на туроператора не отговаря никой. Жената сигнализира за проблема минути преди на сайта на компанията да се появи съобщение, че прекратяват дейността си.

От министерството съобщават още, че са направили проверка,

която показва, че „София тур и Холидей” има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“, сключена само преди дни - на 11 декември 2017 г. Тя  влиза в сила от 00:00 часа на 12 декември 2017 г.

Екип от Министерството на туризма влиза в централния офис на дружеството в София. Експертите ще изискат пълна справка какви са поетите ангажименти от „София тур и Холидей” към туристи за предстоящите празници и има ли продадени пакети за следващи периоди.

Министърът на туризма Николина Ангелкова

настоява за спешна среща с управителите на туроператора и с представител на застрахователното дружество, за да се гарантират интересите на клиентите.

По информация от самия туроператор покритието на застраховката им е за 1 000 000 лв. според  подадената към Министерството на туризма информация за полицата, лимитът на обезщетението е за 450 000 лв.

В министерството е постъпило вече обаждане от клиентка на туроператора, че от два-три дни на телефоните в офиса на компанията не отговаря никой. Жената сигнализирала за проблема минути преди на сайта на компанията да се появи съобщение, че прекратяват дейността си.

От министерството заявяват, че ще следят внимателно казуса, за да се уверят, че туристите, чиято почивка се проваля преди празниците, ще бъдат обезщетени.

Според Закона за туризма клиентите на туроператор,

прекратил дейността си, трябва да предявят претенции за понесени вреди до туроператора или пряко към застрахователната компания, представяйки документи от подписани договори и ваучери с туроператора.

Министерството на туризма препоръчва на туристите претенциите да се предявят във възможно най-кратък срок.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК