По предложение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията правителството прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив.

Процедурата е открита с Решение № 1120 на Министерския съвет от 30 декември 2016 г. Министерският съвет е определил за концесионер участника в процедурата за предоставяне на концесия – Обединение (Консорциум) между „Хайнан” и „Пловдив Еърпорт Инвест”. Класираният на първо място участник е информирал за невъзможността да сключи концесионен договор.

Процедурата е открита и следва да приключи при условията на отменения Закон за концесиите.

Налице е съществена разлика в офертите на участниците, класирани съответно на първо и второ място. 

Новият Закон за концесиите е приет след приемане на решението на Министерския съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия на летище Пловдив. Икономически и правно оправдано е процедурата за предоставяне на концесия на летище Пловдив, да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите.

Концесионният договор е дългосрочен, установява трайна връзка между страните, като очакванията са за сериозни инвестиции, развитие на летището и подобряване на качеството на летищните услуги. Това предполага устойчивост на договора. Сключването на концесионен договор, който ще се подчинява на правилата на отменен Закон и на отменено право на Европейския съюз в тази област, при приети и влезли в сила към датата на сключване на договора на нов Закон за концесиите, които въвеждат нови правила на Европейския съюз в тази област, не са предпоставка за трайното, устойчиво и безпроблемно развитие на концесията.

По същото време ПГ на „БСП за България“ внесе сигнал до главния прокурор Сотир Цацаров за концесията на Летище София.

„Внесохме сигнал в прокуратурата с искане за проверка и отмяна решението на Министерския съвет, с което е започнала процедура за отдаване на Летище София на концесия. Летище София е най-голямото летище в България, то е част от обектите, които са в списъка от значение за българската националната сигурност. Според чл. 24 от Закона за концесиите, не се допуска концесия при опасност за националната сигурност и отбрана на България, обясни Елена Йончева.

Филип Попов обясни, че през 2009г. има постановление на МС, с приложение към него. „Има противоречие със Закона за концесиите и това постановление. Летище София е обект касаещ нашата национална сигурност и не следва да бъде отдавано на концесия“, каза той.

Уволнения и наказания след поредния гаф на летище "София"

Концесията на летище София отива на съд

Летище "София" отбеляза рекорд и скара депутатите

Наливат 224 млн. лв. в БДЖ от концесията на летище София

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram