Още по темата

Много се спекулира, че Агенция пътна инфраструктура е единственият виновник за катастрофата край Своге, в която загинаха 17 души. Това заяви пред „Здравей, България” по NOVA председателят на управителния съвет на АПИ, инж. Светослав Глосов

Той посочи, че само „малък участък” от настилката на пътя Своге - София, не отговаря на изискванията.

„Пътищата се строят с асфалтови смеси, които са с одобрени рецептури, съответните проби”, каза инж. Глосов и подчерта, че и преди, и след полагането на асфалтовите смеси, се взимат проби, които се проверяват от акредитирани лаборатории.

„Това, което се влага в пътя, се контролира от строителни лаборатории, които са акредитирани на база на взети контролни проби от пътя. Във всеки нов път, който се прави, се взимат контролни проби. Преди полагането, за да може да се докаже, че одобрената рецептура е удачна. И след това, за да е сигурно, че е спазена”, каза инж. Глосов.

Председателят на АПИ поясни, че проблемът с пътя край Своге може да се дължи на грешка при доставката на инертни материали. По думите му „цената е относителна”, тъй като зависи от транспортните разходи. Така по-евтините материали могат накрая да излязат по-скъпи.

„Възможно е да се направи грешка при самото производство на материала. Този път е изпълняван по съвсем други критерии. В участъка приетата рецептура не е изпълнена така, както е направен. Казано е какъв инертен материал да бъде вложен, но в случая за един участък от около 370 м, материалът в едрата фракция не е този, който е бил по рецептура”, обясни инж. Глосов.

Според него ангажимент на фирмата, съставила проекта, е да изпита материалите и да проведе целия контрол по време на строителството. Затова не са били взети проби от акредитираната лаборатория на АПИ. Държавната лаборатория е измерила колко е равна поставената настилка непосредствено преди приемането на ремонтирания участък.

Инж. Глосов обаче отказа да коментира това, че в случая акредитираната лаборатория, проверила контролните проби е на сина на собственика на компанията, извършила ремонта на пътя.

Според инж. Глосов е ясно, че община Своге е поставила мантинелата в участъка, където стана катастрофата, тъй като това е общински път.

„Много се спекулира с качеството на пътя с АПИ, че тя е единственият виновник. Трафик камерите ни показват, че масово скоростта на движението от автобуси и товарни автомобили по този участък, където има ограничение 40 км, се превишава с над 30%”, посочи инж. Глосов.

Служителите на Централното управление на АПИ в София трябва да могат да реагират и да достигат навсякъде при тежки зимни условия. Така той коментира обществената поръчка на два луксозни джипа с минимална мощност 250 к. с., 8-степенна автоматична скоростна кутия и цвят черен металик, на стойност над 110 хил. лв. всеки.

Според инж. Глосов от АПИ са допуснали грешка, като не са съгласували момента на обявяване на процедурата.

Поръчката беше спряна от министъра на регионалното развитие в оставка Николай Нанков.

Експерти за грешките край Своге

Валентин Радев: Всъщност това е политическата отговорност

АПИ: "Трейс" започна да отстранява дефектите от пътя край Своге

Протест в защита на шофьора на автобуса, катастрофирал край Своге

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуално съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.