Още по темата

Рекет за шофьорите на камиони по границите на Балканите. Жертвите в са шофьорите на камиони и автобуси, които пътуват от или през България към Западна Европа. На всяка граница те са принудени да оставят поне 5, а понякога и стотици евро под формата на „пари за кафенце”, съобщава NOVA.

12 митничари от "Капитан Андреево" пак отиват в ареста

Цялата сутрешна смяна на Капитан Андреево в ареста

Затвориха Дунав мост за проверка на гранични полицаи

Репортер влезе под прикритие в кабината на дългогодишен шофьор по пътищата на Европа, преминал стотици граници. Тръгва се на поредния маршрут от над 1000 километра. 17-те часа пътуване са най-малкият проблем за шофьора. Камионите за дълги пътувания са като миникаравани, оборудвани с всичко необходимо. Изнервящият момент е преминаването на границите на Балканите. Освен стандартния контрол, тук почти навсякъде се плаща под масата. Дребни, понякога и по-големи суми, които ти гарантират бързо преминаване.

На българо-сръбската граница всички документи за камиона и товара в него са налице. От българската страна на граничен пункт „Калотина” се преминава без перипетии. Спира до сръбската контролна будка и там се чува феазата: „Пари за кафенце?” Това е паролата, с която граничните служители си искат своето.

Същото се повтаря и на следващия контролен пункт на границата. „Има ли за кафенце?” След като взима парите граничният служител дори не си прави труда да отиде да сложи лично пломба, както е по правилата.

Камионът приближава сърбо-хърватската граница и един от пунктовете от сръбската страна. След преглед на документите отново се чува познатата парола. „За кафенце дал ли си?”

Преминаването на граница с камион е по-сложно от това с лек автомобил. Всеки граничен пункт има няколко контролни точки от двете страни на браздата. В почти всяка будка или гише искат отчисление.

За един курс от България до Западна Европа и обратно всеки шофьор трябва да подготви поне 50 евро за скъпото митничарско кафе. Пари, които шофьорите плащат, само и единствено, за да преминат.