Още по темата

"Последното решение на ЕП ни отдалечава от Европейския съюз. Старите държави членки нямат никакво намерение да се съобразят с исканията на по-новите такива, които географски попадат в периферията на континента и изразяват готовност за нови протестни действия. За международния транспорт географията е важна. Ние сме по-далеч не на стотици, а на хиляди километри. Юридически сме в ЕС, но за да стигнем физически до сърцевината на Съюза, нашите камиони трябва да пресичат външни граници".

Това заяви директорът на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев на пресконференция.

Браншовата организация коментира отказа на Европейския парламент да даде мандат на транспортната комисия за започване на дискусия между Европейската комисия, Европейския съвет и Европейския парламент по пакет „Мобилност“.

От бранша изказват съмнение, че всичко това е опит по административен път да бъде отнет един от малкото работещи бизнеси в Източна Европа, а българските превозвачи да бъдат принудени да работят за чуждестранни фирми. От Съюза на международните превозвачи изразиха и подкрепа за създаването автомобилна камара, с която част от транспортните фирми са несъгласни.

Решението на Еропарламента е продължение на едно политическо поведение по оста Запад – Изток, пряко насочено срещу страните от географската периферия, каза изпълнителният директор. 

Превозвачите ще искат референдум за излизане от ЕС, ако планът "Мобилност" бъде приет

Транспортният бранш се страхува: 120 000 българи без работа, ако приемат "Закона Макрон"

Каракачанов иска България "да удари по масата" на ЕС

Транспортната комисия към Европарламента гласува на 4 юли компромисните текстове след като българските превозвачи протестираха срещу европейския пакет „Мобилност”, а българската държава застана зад исканията на бранша. 

Резултатите от гласуването предвиждаха правилата на ЕС за командированите работници, основани на принципа „еднакво заплащане за еднаква работа“ да се прилагат за каботажните превози, но транспортната комисия гласува против включването на международния транспорт в тези правила. Фирмите ще трябва да организират работата си така, че водачите да могат да се завръщат до дома си или до друго място по техен избор за седмична почивка, която ще бъде веднъж на всеки три седмици.

Седмичната почивка обаче трябва да бъде прекарана на настаняване, предоставено от фирмата или в кабината на превозното средство само ако то е паркирано на обозначена парко-зона с достатъчно удобства и охрана. Членовете на ЕП представиха подробен списък с удобства, между които са условия за готвене, санитарни условия, WIFI и сигурност, които тези зони трябва да притежават.

„Този отказ е доказателство, че наистина беше извършен пробив на ниво транспортна комисия, който очевидно не се хареса на евродепутатите и най-вече френските“, отбеляза Арабаджиев.

„Като професионалисти виждаме как с политически лостове и механизми се налагат интересите на определени държави да решат техни, вътрешно браншови проблеми, за сметка на другите страни и по начин, който погазва всички основни права на ЕС – конкуренция, общ пазар, равнопоставеност, свободно движение на хора, стоки и капитали“, категоричен бе той. 

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram